12 محصولِ مراکز رشد واحد اردبیل تجاری‌سازی شده‌ است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: 12 محصول شرکت‌‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل وارد چرخه توزیع بازار شدند که شامل ده محصول گیاهان دارویی و یک چراغ روشنایی هوشمند با بالاترین بهره نوری می‌‌شود.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت واحدهای دانشگاهی این استان و مهم‌‌‌‌ترین برنامه‌ها در سال جاری، گفت: ایجاد سرای نوآوری و اختصاص مجتمعی به این امر که در این سرای نوآوری واحدهای رشد و فناور دانشگاه آزاد اردبیل و شرکت‌‌های دانش بنیان حضور دارند از مهم‌‌ترین دستاوردهای ما در سال گذشته بوده است.

وی افزود: 12 محصول شرکت‌‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد دانشگاه آزاد اردبیل وارد چرخه توزیع بازار شدند که شامل ده محصول گیاهان دارویی و یک چراغ روشنایی هوشمند با بالاترین بهره نوری می‌‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در ادامه خاطر نشان کرد: در سال گذشته، سه شرکت تولیدی و توزیع فراگیر در سال 97 ایجاد کردیم که شامل شرکت تولید و توزیع دانش آموختگان، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اردبیل می‌شود که هدف آن ساماندهی دانشجویان و ایجاد زمینه اشتغال و کسب و کار است. درصددیم تا در این شرکت‌ها، زمینه کار و فعالیت برای فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه آزاد فراهم شده و رویکرد این شرکت‌‌ها با توسعه کار آفرینی توسط دانشگاه آزاد همراه است.

رسولی یاد‌آور شد: در سال 97، همکاری خوبی با نظام مهندسی استان داشتیم و بخش قابل توجهی از آموزش‌‌ها و آزمون‌‌‌‌‌‌‌های این سازمان را برگزار کردیم همچنین همکاری‌های خوبی با استانداری و سازمان اوقاف، اداره کل فرهنگ و ارشاد، مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی داشتیم و بیش از هزار برنامه فرهنگی در واحدهای مختلف دانشگاهی استان برگزار شد که مهم‌ترین آن برنامه سفیر فرهنگی حجاب بود.

رسولی خاطر نشان کرد: اولویت ما در سال 98، متوازن سازی نقش‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و فناوری همچنین تداوم طرح‌‌های ارزش افزایی بوده که در سال جدید طرح‌های تحولی را در دستور کار قرار می‌دهیم، همچنین توسعه خدمات دانشگاهی، علمی و گسترش شرکت‌‌های دانش بنیان و تجاری سازی محصولات دانش‌بنیان از مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال جدید است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001181

وب گردی

وب گردی