اعزام دومین تیم دانشجویان جهادگر واحد علوم‌و‌تحقیقات به شهر آق‌قلا

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات، گفت: تیمی چند نفره از دانشجویان بسیجی واحد علوم و تحقیقات در منطقه آق قلای استان گلستان از تاریخ 10 لغایت 17 فروردین خدمت رسانی کردند و تیم دوم از تاریخ 19 فروردین به منطقه اعزام خواهد شد.

رضا اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم و تحقیقات در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم از وظایف بسیج دانشجویی است، گفت: با وقوع سیل در برخی از استان های کشور در روزهای آغازین سال 98، گروهی از دانشجویان جهادی بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات از تاریخ 10 فروردین به استان گلستان به قصد کمک رسانی اعزام شدند.

اسدی اضافه کرد: تیمی چند نفره از دانشجویان بسیجی واحد علوم و تحقیقات در منطقه آق قلای استان گلستان از تاریخ 10 لغایت 17 فروردین خدمت رسانی کردند.

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات با اعلام خبر اعزام گروه دوم دانشجویان جهادگر این واحد به استان گلستان، تصریح کرد: با توجه به شرایط بحرانی در منطقه کل آباد شهر آق قلا کار جهادی به صورت مناسب پیش نمی رود برای همین اعزام گروه دوم از تاریخ 17 به 19 فروردین موکول شده است.

وی پیرامون سیر خدمت رسانی در شهر آق قلا اضافه کرد: از روز اول آغاز اردوی منطقه ای که به بسیج دانشجویی علوم و تحقیقات سپرده شده بود، شناسایی کامل از لحاظ تعداد خانوار، تعداد مجروحان، برآورد آسیب های مالی، جلوگیری از بروز آسیب های جدید و... صورت گرفت و در روزهای بعد خدمت رسانی درمانی و پزشکی، یدی، لایروبی و... در منطقه انجام شد.

اسدی با تاکید بر خدمت رسانی تا حل مشکلات ناشی از سیل، گفت: سیاست کلی ناحیه بسیج دانشجویی استان تهران بر حضور دانشجویان جهادگر در مناطق آسیب دیده تا برقراری شرایط عادی در مناطق سیل زده است.

این فعال دانشجویی در خصوص اردوی جهادی دانشجویی ایام نوروز، بیان کرد: اردوی جهادی نوروزی قرار بود در استان هرمزگان در ایام نوروز برگزار شود؛ اما به دلیل سیل و شرایط جوی این اردوی کنسل و به زمان مناسب‌تر موکول شد.

وی پیرامون خرابی واحدهای دانشگاه آزاداسلامی استان گلستان در اثر سیل اخیر، خاطر نشان کرد: واحدهای دانشگاهی و مدارس شهر آق قلا بسیار آسیب دیده‌اند.

اسدی انسجام و هماهنگی را رمز موفقیت اردوهای جهادی دانست و تصریح کرد: ستاد بسیج دانشجویی به صورت فعالانه مسئولیت برگزاری اردوهای جهادی در مناطق سیل زده را برعهده دارد و داوطلبان می توانند ذیل این ستاد خدمت کنند و به صورت انفرادی و گروهی سرخود به مناطق نیایند؛ زیرا باعث عدم هماهنگی و بروز مشکلات عدیده ای خواهند شد.

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات کمک های مردمی را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: مردم از دو طریق غرفه های فعال در سطح شهر تهران و غرفه های دایر در دانشکده های مختلف دانشگاه می توانند کمک های خود شامل نقدی، بطری آب معدنی، کنسرو، پتو و... را برای ارسال به منطقه به دست بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات برسانند. البته بسیاری از کمک ها نیز از طریق سازمان هلال احمر به دست بسیج می رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001201

وب گردی

وب گردی