درخواست شواری امنیت از خلیفه حفتر

شورای امنیت سازمان ملل در پیامی از فرمانده فرمانده ارتش ملی لیبی درخواست کرد عملیات آزادسازی طرابلس پایتخت این کشور را متوقف سازد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «کریستف هوسگن» سفیر آلمان در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت در پایان جلسه اضطراری و غیر علنی این شورا درباره لیبی گفت: «از نیروهای ارتش ملی لیبی درخواست می کنیم تمامی تحرکات خود را در سراسر این کشور به ویژه در طرابلس متوقف سازند این مساله باعث افزایش بی ثباتی و ناآرامی خواهد شد».

وی در ادامه افزود: «اعضای شورای امنیت نسبت به افزایش فعالیت نظامی در نزدیکی طرابلس که ثبات لیبی و نقش میانجی‌گری سازمان ملل در حل سیاسی بحران را تهدید می‌کند، ابراز نگرانی شدید کرده‌اند».

تمام اعضای شورای امنیت از جمله روسیه که حامی خلیفه حفتر است، وی را به توقف حمله اخیر خود به طرابلس فرا خوانده‌اند.

از طرفی دیگر رسانه‌های محلی در لیبی گزارش دادند که «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد با «خلیفه حفتر»، فرمانده نظامیان در شرق لیبی در شهر بنغازی دیدار و گفت و گو کرده است.

رسانه‌های لیبی جزئیاتی در خصوص این دیدار منتشر نکرده‌اند اما گوترش پیش از انجام این دیدار اعلام کرده بود با هرگونه عملیات نظامی در لیبی مخالف است.

ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نظامیان مستقر در شرق لیبی روز چهارشنبه طی اظهاراتی در یک فایل صوتی که از سوی دفتر مطبوعاتی وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، از آغاز عملیات برای تصرف شهر طرابلس خبر داد.

«فائز السراج»، رئیس شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی نیز پس از تحرکات نظامی نیروهای ژنرال خلیفه حفتر به سوی طرابلس، حالت آماده باش اعلام کرد.

لازم به ذکر است لیبی دارای دو دولت مستقل است؛ «دولت وفاق ملی» که توسط سازمان ملل پشتیبانی می‌شود و «دولت موقت» که از سوی پارلمان طبرق حامی ژنرال خلیفه حفتر در شهر البیضا در شرق این کشور تشکیل شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1001206

وب گردی

وب گردی