کانادا از مداخله خارجی در انتخابات این کشور نگران است

وزیر خارجه کانادا اعلام کرد احتمال مداخله خارجی در انتخابات پیش روی این کشور در ماه اکتبر وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «کریستیا فریلند» وزیر خارجه کانادا گفت: این احتمال وجود دارد که عاملان خارجی در انتخابات اکتبر کانادا دخالت کنند و وزیر خارجه بریتانیا گفته است که اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از دخالت کشورهایی مثل روسیه در این انتخابات، کاملا لازم و ضروری است.

فریلند این مطلب را در پاسخ به این پرسش بیان کرد که آیا نگران است روسیه تلاش کند در انتخابات کانادا مداخله کند یا خیر. فریلند گفت: "ما خیلی نگران هستیم. من فکر کنم تشخیص ما این است که مداخله بسیار محتمل است و ما فکر می کنیم که تاکنون نیز احتمالا تلاش هایی توسط بازیگران خارجی بدخواه برای مختل کردن دموکراسی ما صورت گرفته است".

وی این اظهارات را در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه هفت در «برتانی» پاریس بیان کرده است. وزرای خارجه آمریکا، فرانسه، ژاپن، آلمان، بریتانیا، ایتالیا و کانادا و همین طور اتحادیه اروپا در نشست پاریس شرکت کرده اند تا درباره اتخاذ تدابیر مشترک برای جلوگیری از دخالت قدرت های خارجی و بی ثبات کردن کشورهای دموکراتیک مذاکره و رایزنی کنند.

مقام های اطلاعاتی آمریکا و برخی دولت های اروپایی روسیه را متهم به دخالت در انتخابات خود طی سال های اخیر کرده اند. این اتهامات با قاطعیت از سوی مسکو رد شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1001207

وب گردی

وب گردی