توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان مقدمه رونق تولید و تحول اقتصادی‌ است

 رئیس دبیرخانه علمی و شبکه‌های حمل‌و‌نقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره)، گفت: مقدمه و تنها راه گذر از شرایط فعلی اقتصاد کشور، توجه بیشتر به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق دانش‌بنیان است.

علی شهابی رئیس دبیرخانه علمی و شبکه‌های حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره توسعه استارت‌آپ ها و شرکت های دانش بنیان و تاثیر آن بر تحول اقتصادی کشور اظهار کرد: مقدمه و تنها راه گذر از شرایط فعلی اقتصاد کشور، توجه بیشتر به استارت‌آپ ها و شرکت های خلاق دانش بنیان است.

وی افزود: اگر توجه بیشتری به فضای استارت‌آپی داشته باشیم، به راحتی می توانیم موضوع «رونق تولید» را که مورد تاکید مقام معظم رهبری است محقق کنیم؛ علاوه بر توسعه فضای استارت‌آپی، با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مسئولان وظیفه دارند توجه ویژه ای را به جوانان داشته باشند.

شهابی ادامه داد: رویکرد دانشی جوانان نسبت به افراد با سنین بالاتر، در شرایط بهتری قرار دارد و همین امر موجب بهبود شرایط اقتصادی به وسیله توسعه استارت‌آپ ها با محوریت جوانان خواهد شد.

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان واحد یادگار امام(ره)، تصریح کرد: تلفیق نگاه چابک جوانان برای حل مشکلات کشور با کسب و کارهای دانش محور، می‌تواند نقش قابل توجهی را در بهبود شرایط فعلی داشته باشد.

وی با اشاره به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ های موفق، گفت: شرکت های دانش بنیان موفق، شرکت هایی بودند با هزینه کم و مقیاس پایین کار خود را آغاز کردند؛ این شرکت ها به وسیله نگاه چابکی که به دانش داشتند، توانستند در مدت زمان اندکی به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند.

شهابی خاطرنشان کرد: سال 98 را سال موفقیت می دانم؛ امسال آغاز تغییر و تحولات مدیریتی خواهد بود و به بیان دیگر امسال می تواند سال حجامت برخی از مدیران گام اول انقلاب باشد. تغییر در برخی مدیران کهن سال گام انقلاب اسلامی، رسیدن به اهداف این انقلاب را تسهیل خواهد کرد و به آن سرعت می بخشد.

این استاد دانشگاه اذعان داشت: کشور ایران در بیشتر شاخص ها، رتبه اول تا هفدهم دنیا را به خود اختصاص داده است؛ با وجود تمامی مشکلات اقتصادی که درگیر آن هستیم، کشور ایران طبق آخرین آمار بانک جهانی در رتبه 18 اقتصاد دنیا قرار دارد. این موضوع نشان دهنده آن است که توان زیر ساختی در کشور بسیار بالاست.

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان واحد یادگار امام(ره) در پایان بیان کرد: در حال حاضر کشور ایران در حوزه مسائل تسلیحاتی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد؛ در حوزه انفورماتیک نیز توانسته ایم به جایگاه قابل قبولی در دنیا برسیم. لذا ظرفیت های تولیدی کشور بسیار بالاست و می توانیم با یک تلاش همگانی تحول عظیمی را در مسائل اقتصادی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001211

وب گردی

وب گردی