9 دانشگاه‌ برتر کشور بر‌‌ اساس شاخص بهداشت و رفاه «رتبه‌بندی تأثیر»

براساس شاخص بهداشت و رفاه «رتبه‌‌بندی تأثیر دانشگاه» مؤسسه ارزیابی تایمز، دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران،‌ علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی شهید بهشتی به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، موسسه رتبه‌بندی تایمز نتایج سیستم رتبه‌بندی جدید خود را تحت عنوان «رتبه‌‌بندی تأثیر دانشگاه» منتشر کرد.

این رتبهبندی براساس 11 شاخص بهداشت و رفاه، آموزش کیفی، برابری جنسیتی، میزان رشد اقتصادی، صنعت و نوآوری، کاهش نابرابری، شهرها و جوامع پایدار، مسئولیت مصرف و تولید، اقدامات آب و هوایی، صلح، عدالت و نهادهای مقتدر و مشارکت در راستای توسعه پایدار سازمان ملل متحد طبقه‌بندی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی ایران با امتیاز 86 رتبه یک کشوری و رتبه 41 را در رتبه بندی تأثیر دانشگاه‌ها کسب کرده است. دانشگاه الزهرا، دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه علوم پزشکی تهران با امتیاز 64.5-53.7، به طور مشترک رتبه‌ای در دامنه 201 تا 300 را کسب کرده‌اند.

دانشگاه‌های نوشیروانی بابل، کاشان، کردستان، شهید باهنر کرمان، علوم پزشکی شهید بهشتی، تبریز، تربیت مدرس و زنجان با امتیاز 53.6-23.8، رتبه 301+ (301 به بالا) را کسب کرده است.

جدول زیر بر اساس رتبه دانشگاه های کشور در رتبه بندی «تأثیر دانشگاه» موسسه تایمز در شاخص بهداشت و رفاه تنظیم شده است:

گفتنی است دانشگاه علوم پزشکی ایران براساس شاخص بهداشت و رفاه «رتبه بندی تاثیر دانشگاه» موسسه تایمز با امتیاز 83.5 توانسته است رتبه اول را در میان دانشگاه‌های کشور کسب کند.

پس از آن دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه الزهرا به ترتیب با امتیاز 79.3، 73.4 و 70.9-58.3 (براساس شاخص بهداشت و رفاه برای مردم) رتبه دوم، سوم و چهارم کشوری را کسب کرده اند.

دانشگاه‌های نوشیروانی، فسا، تبریز و زنجان به طور مشترک امتیاز 44.4-7.9 (براساس شاخص بهداشت و رفاه برای مردم) را کسب کرده و در رتبه 5 کشوری قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001212

وب گردی

وب گردی