اقتصاد ایران در رکود نمی‌ماند

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که ایران در رکود نمی‌ماند و راه پیشرفت استفاده از منابع داخلی است، گفت: کشور به تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد اسلامی با بیان این‌که "با توجه به نامگذاری سال به نام "رونق تولید" از سوی رهبر معظم انقلاب و سهم قابل توجه وزارت راه و شهرسازی در چرخه تولید، برنامه‌های ابلاغی باید با سرعت انجام شود، اظهار کرد:‌کشور در رکود نمی‌ماند و راه پیشرفت از مسیر خودباوری و استفاده از منابع داخلی است. طبق برآورد اولیه، آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر به بیش از 55 هزار واحد مسکونی نیاز دارند.

وی با اشاره به نیاز کشور به تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی افزود: تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی تشویق و حمایت از انبوه سازان برای ورود به عرصه ساخت و ساز است که منجر به رونق فضای کاری صنایع وابسته حوزه مسکن و ساختمان،‌ جامعه مهندسی و نظام کاردانی می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که وزارت راه و شهرسازی باید کمک کند تا مراحل ساخت و ساز بر اساس استانداردها انجام گیرد تا مانع از هدر رفت منابع بر اساس ساخت و ساز غیر استاندارد شود، تصریح کرد:‌سال گذشته سه اتفاق خوب در حوزه حمل‌ونقل رخ داد و شامل امضا مبادله تفاهم‌نامه توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی برون شهری، تفاهم نامه اجرای طرح ملی ارتقای ظرفیت ساخت و تعمیر شناور در کشور و تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بود که هر کدام سرفصل‌های مهم در حوزه حمل‌ونقل محسوب می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به اتصال چهار مرکز استان به شبکه ریلی در سال گذشته و وجود تقاضا برای سفر، انتظار‌ها برای افزایش سطح سرویس‌ها بیشتر است و امضا تفاهم‌نامه مذکور بی شک صنعت ریلی شکوفا خواهد شد.

اسلامی عزت ملت شریف ایران در تمام جهان را بی بدیل خواند و گفت: روح امام خمینی (ره) و شهدا شاد باد، امروز ایران جزو معدود کشورهایی محسوب می‌شود که سفارتخانه‌های امریکا و اسرائیل تصمیم‌گیر نیستند. از طرفی سلطه ستیزی و سلطه ناپذیری جلوه‌های شعار استقلال و حاکمیت ملت ایران است.

وی همبستگی ملی، یکپارچه شدن و هم صدا شدن ملت و دولت در نوروز امسال را جلوه زیبایی از ریشه‌های فرهنگ، ایمان و انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دولت شانی جز شان خدمتگذاری ندارد و مردم از ما فقط تحرک و پاسخگویی طلب می‌کنند پس نباید به ضد انقلاب که فقط به دنبال تحقیر و سلطه پذیر کردن است، فرصت سو استفاده داد.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1001238

وب گردی

وب گردی