تدابیر ویژه برای دانشجویان شاغل به تحصیل در مناطق سیل‌زده/ آغاز کلاس‌ها با یک هفته تأخیر

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وقوع سیل در تعدادی از استان‌ها از تدابیر ویژه برای دانشجویان شاغل به تحصیل در این استان‌ها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر در این خصوص اظهار کرد: در ۱۲ فروردین‌ماه سال جاری، بخشنامه‌ای را به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم و در آن بخشنامه این درخواست مطرح شد که در ابتدا میزان خسارت‌های ناشی از سیل در مراکز آموزشی، کلاس‌ها، کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها بررسی شود و در مرحله دوم با دانشجویانی که در مناطق سیل زده قرار دارند همکاری شود تا مشکلات این دانشجویان بیشتر نشود.
وی با اشاره به وقوع سیل در تعدادی از استان‌ها از تدابیر ویژه برای دانشجویان شاغل به تحصیل در این استان‌ها خبر داد و گفت: دانشگاه‌های مناطق سیل‌زده می‌توانند با یک هفته تأخیر فعالیت‌های خود را آغاز کنند.
معاون آموزشی وزارت علوم، با بیان اینکه برخی از استان‌ها مانند خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه و همدان با مسائل جدی تری نسبت به سایر استان‌ها روبرو شده اند گفت: خوشبختانه این اتفاق (سیل) در تعطیلات نوروزی رخ داده است و به فعالیت جاری مراکز دانشگاهی لطمه نزد، اما به برخی از دانشگاه‌ها خسارت زده است که از میزان خسارت‌ها هنوز اطلاع دقیقی نداریم هر چند رؤسای دانشگاه‌ها به‌طور فعال با ستاد‌های بحران همکاری داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در این بخشنامه همچنین آمده است که رؤسای دانشگاه‌های مناطق سیل زده که با بحران جدی مواجه شده‌اند این اختیار را دارند که کلاس‌ها و فعالیت‌های علمی را با یک هفته تأخیر آغاز کنند و بر اساس آخرین اطلاعاتی که صبح امروز من به دست آوردم تنها دانشگاه لرستان است که کلاس‌های آن با یک هفته تأخیر آغاز می‌شود و اغلب مراکز دانشگاهی فعالیت خود را در همین هفته آغاز خواهند کرد.
وی افزود: همه مدیران به این مسئله توجه دارند که در پایان سال ۱۳۹۷ زمان امتحانات میان ترم دانشجویان تعیین شده بود و اکنون با توجه به این وضعیت (سیل) این امتحانات با تأخیر برگزار خواهد شد و فکر می‌کنم مشکلات جدی در دانشگاه‌های دیگر نباشد.
شریعتی نیاسر تصریح کرد: باران‌های سیل آسای اخیر خسارت‌هایی به بار آورده، اما برکات فراوانی نیز برای کشور به همراه داشته است و امیدوارم که جامعه دانشگاهی و پژوهشگران بتوانند با تشکیل جلساتی به ابعاد وسیع این مسأله بپردازند و برای این برکت الهی برنامه‌ریزی کنند تا استفاده بهینه شکل گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001268

وب گردی

وب گردی