اعزام 10 تیم ویژه فوریت های پزشکی و یک بیمارستان صحرایی به خوزستان

رییس سازمان اورژانس کشور از اعزام 10 تیم مجهز فوریت های پزشکی، یک بیمارستان صحرایی و 30 دستگاه آمبولانس به استان خوزستان، در پی دستور وزیر بهداشت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر پیرحسین کولیوند درخصوص دستور وزیر بهداشت مبنی بر تمهیدات اورژانس جهت پیشگیری از آسیب های احتمالی ناشی از آب گرفتگی در استان خوزستان، اظهار کرد: به دنبال تداوم بارش ها در سطح کشور و احتمال افزایش آب گرفتگی ها در استان خوزستان، 10 تیم ویژه فوریت های پزشکی، کادر کامل فوریت های پزشکی و آمبولانس، یک بیمارستان صحرایی مجهز و 30 دستگاه آمبولانس به استان خوزستان اعزام شده و در اهواز مستقر خواهند شد.

وی افزود: این بیمارستان به تمامی امکانات درمانی مجهز بوده و با حضور پزشکان و تمامی تخصص ها، آمادگی ارائه خدمات درمانی به هموطنان خوزستانی را خواهد داشت.

دکتر کولیوند ادامه داد: تمامی یادمان ها و کمپ هایی که در شهر اهواز میزبان مردم سیل زده بوده و به عنوان محل اسکان اضطراری آنها درنظر گرفته شده اند، توسط کارشناسان بهداشت، کارشناسان فوریت های پزشکی، پزشکان سلامت، متخصصان و کارشناسان مدیریت بیماری های واگیر و تیم های حمایت های روان به منظور افزایش تاب آوری در شرایط بحران، پوشش داده می شوند.

نماینده ویژه وزیر بهداشت در مناطق سیل زده، گفت: علیرغم گذشت حدود 20 روز از وقوع سیل در برخی استان های کشور، حتی یک مورد بیماری واگیر در این مناطق مشاهده نشد. چراکه پزشکان و کارشناسان بهداشت در اقصی نقاط مناطق سیل زده حضور داشته و به کار جهادی مشغول هستند. در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیز کمبودی وجود ندارد.

وی درخصوص ارائه خدمات درمانی در مناطق سیل زده پلدختر و معمولان، تصریح کرد: درحال حاضر در شهرستان پلدختر مجهزترین بیمارستان سیار به کار گرفته شده و تمامی تخصص ها نیز حضور دارند.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به عملکرد مطلوب حوزه بهداشت در مناطق سیل زده، تاکید کرد: وزارت بهداشت در حوزه اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه بسیار خوب عمل کرده که رضایتمندی مردم را نیز در پی داشته است. تاکنون هیچگونه شکایتی مبنی بر نقص در حوزه ارائه خدمات درمانی و کمبود اقلام دارویی وجود نداشته است. حضور گسترده پزشکان و تیم های فوریت های پزشکی منجر شده تا این سطح از رضایتمندی کسب شود.

وی با بیان اینکه معاونت بهداشت درخصوص رعایت بهداشت در این مناطق بیانیه هایی را صادر کرده است، افزود: مردم باید توجه کنند که رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی از اهمیت بسزایی برخوردار است. با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از هموطنان در کمپ های اسکان موقت مستقر هستند، رعایت اصول بهداشتی بسیار مهم است. لذا هر فردی با رعایت این اصول می تواند در بالا بردن شاخص های بهداشتی در این مناطق سهیم باشد. توجه به بهداشت فردی، شست وشوی دست ها، سلامت غذا و آب آشامیدنی، از جمله عواملی است که به افزایش این شاخص ها کمک می کند. چنانچه فردی به سرماخوردگی مبتلا شد، باید سریعا به پایگاه های اورژانس مراجعه کنند تا دیگران نیز مبتلا نشوند.

به دکتر کولیوند درخصوص سامانه هوشمند ثبت اطلاعات بیماران گفت: براساس یک سامانه هوشمند، اطلاعات ساکنین مناطق سیل زده ثبت شده و از طریق آن وضعیت سلامتی آنها رصد می شود تا درمواقع لزوم، وضعیت سلامتی آنها پیگیری شده و مراقبت های لازم را دریافت کنند. براین اساس، بیماران دیابتی، فشارخون، مادران باردار و بیماران قلبی به مناطق امن تری انتقال داده شده اند تا تحت مراقبت های بیشتری قرار گیرند.

نماینده ویژه وزیر بهداشت در مناطق سیل زده از تداوم فعالیت اورژانس هوایی و زمینی در این مناطق خبر داد و گفت: برای ما هیچگونه مانعی برای خدمت رسانی به مردم سیل زده وجود ندارد، پوشش این خدمات بسیار فراگیر بوده و تمامی مناطق متاثر از سیل و حوادث جوی را دربرمی گیرد.

وی با بیان اینکه خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت، سرعت و دقت بالایی ارائه می شود،گفت: تاکنون هیچکدام از هموطنان به بیماری های سندرمیک و واگیردار مبتلا نشده اند، چراکه تیم های مراقبت بیماری های واگیر در این مناطق حضور فعال داشته و از سلامتی هموطنان مراقبت کرده و تمهیدات لازم را اندیشیده اند.

دکتر کولیوند گفت: تهیه و تامین اقلام بهداشتی برای بانوان و کودکان جزو تکالیف وزارت بهداشت نیست، اما وزارت بهداشت هرجایی که کمبودی وجود داشته، این کمبودها را جبران کرده است، وزارت بهداشت هر موضوعی که به سلامت مردم آسیب رساند را مرتفع می کند.

رییس سازمان اورژانس کشور در پایان تاکید کرد: همچنین، تیم های واکنش سریع که روز گذشته وارد شهرهای معمولان و پلدختر شده اند، با جدیت درحال فعالیت بوده و بر ارائه خدمات نظارت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001270

وب گردی

وب گردی