رانش زمین علت انفجار در خط انتقال اتیلن غرب است

فرماندار کرمانشاه با اشاره به انفجار لوله انتقال گاز اتیلن غرب در محور سرفیروزآباد گفت: اقدامات لازم به موقع انجام شده و جای هیچ نگرانی نیست.

به گزارش ایسکانیوز، فضل الله رنجبر با اشاره به انفجار لوله انتقال گاز اتیلن غرب در محور سرفیروزآباد گفت: لوله انتقال مواد اتیلنی که از جنوب برای پتروشیمی می‌آید به دلیل رانش ایجاد شده در زمین در پی بارندگی‌های شدید رخ داده دچار مشکل شده است.

رنجبر اضافه کرد: بلافاصله بعد از وقوع انفجار از طریق دهیاری و بخشداری در جریان موضوع قرار گرفتیم که با همکاری پتروشیمی و دستگاه‌های ذیربط، فلکه اصلی لوله در ۱۵ کیلومتری خط انتقال بسته شد.

فرماندار کرمانشاه گفت: در حال حاضر در حدود ۱۰ کیلومتری مرکز بخش سرفیروزآباد، مواد داخل لوله ها در حال سوختن است که احتمالا آتش سوزی تا فردا ادامه داشته باشد.

رنجبر اضافه کرد: لوله در ارتفاعات دچار مشکل شده و با اقدامات به موقعی که انجام شده هیچ خطری مردم را تهدید نمی کند و جای هیچ نگرانی نیست.

توضیح جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه درخصوص انفجار در خط انتقال اتیلن غرب کشور

این خط که از جنوب ابتدا خوراک پتروشیمی کوهدشت و سپس کرمانشاه، سنندج و مهاباد را تامین می‌کند در منطقه بوژان فیروزآباد منفجر شده و آتش می‌گیرد که به دلیل رعایت حریم قانونی و فاصله از نقاط مسکونی هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

کارشناسان در نظریه اولیه علت این انفجار را احتمال شکستگی ناشی از رانش زمین به دلیل بارش‌های اخیر و یا به احتمال رعد و برق می‌دانند.

با توجه به اطلاع رسانی به موقع به سرعت خط مذکور در حال اصلاح است.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1001286

وب گردی

وب گردی