شیوه‌نامه اشتغال فرهنگیان مقیم خارج از کشور  ابلاغ شد

شیوه‌نامه اشتغال فرهنگیان مقیم در خارج از کشور برای سال تحصیلی 98-99 را به سرپرستی‌های مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف ابلاغ شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، این شیوه‌نامه برای استفاده از ظرفیت معلمان رسمی وزارت آموزش و پرورش که در خارج از کشور اقامت دارند و تمایل به اشتغال در مدارس ایرانی در خارج از کشور (با حقوق ریالی، واریز در ایران) دارند، ابلاغ شده است تا مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش قبل از آغاز سال تحصیلی جدید و اعزام نیروهای خود، درباره حضور یا عدم حضور این دسته از همکاران تصمیم‌گیری کند.

سرپرستی‌ مدارس ایران در خارج از کشور باید تا تاریخ 3 اردیبهشت 98 نمون برگ متقاضیان را به همراه نامه رسمی اداری به ایمیل dabirkhane@medu.ir ارسال کنند. اصل مدارک و پرونده کامل افراد متقاضی نیز از سوی سرپرستی یا مدرسه ایرانی در خارج از کشور، باید حداکثر تا تاریخ 20 اردیبهشت 98 از طریق پست یا پیک به مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ارسال شود.

آنطور که در این شیوه‌نامه آمده است اعلام اسامی افراد به معنای موافقت با اشتغال آنها نیست، بلکه پس از تطبیق نیاز مدرسه با شاخص ساماندهی و مدیریت نیروی انسانی مدارس ایران در خارج از کشور و بررسی درخواست سرپرستی/مدرسه در کمیته نیروی انسانی مرکز امور بین‌الملل، اسامی افرادی که با اشتغال آنها در واحد آموزشی موافقت شده باشد، حداکثر تا اوایل شهریور 98 به سرپرستی یا مدرسه اعلام خواهد شد.

فرهنگیان مقیم داوطلب اشتغال به کار با حقوق ریالی واریز در ایران:

1- نیروهای به تبعیت از همسر غیرفرهنگی اعم از اینکه همسران آنها مامور، کارگزار، نظامی، دانشجو یا شغل آزاد باشد.

2- همکاران فرهنگی مقیم خارج از کشور و داوطلب خدمت در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور.

در شیوه‌نامه ابلاغی به سرپرستی و مدارس خارج از کشور تاکید شده است صرفا درخواست متقاضیانی که دارای ویزا و مجوز اقامت در خارج از کشور هستند و متعهد می‌شوند از تاریخ 1.7.1398 تا 31.3.1399 با مدرسه در دوره تحصیلی و پایه و رشته‌ای که آموزشگاه نیاز دارد، همکاری کنند را دریافت و به مرکز امور بین‌الملل ارسال کنند.

طبق این شیوه‌نامه، به افراد متقاضی در صورت اشتغال صرفا حقوق و مزایای ریالی داخل کشور از منطقه مبدا پرداخت می‌شود و اولویت با افراد متقاضی خدمت در دوره ابتدایی است، هرچند تاکید شده است، افرادی که دارای گواهی ضمن خدمت دوره‌های دانش‌افزایی و کتاب تازه تالیف شده هستند، در اولویت باشند. همچنین به خاطر محدودیت‌های مالی در به‌کارگیری نیرو، فرهنگیان مقیم باید نسبت به نیروهای محلی در اولویت باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001320

وب گردی

وب گردی