اولین دوره گردهمایی مدیران مسئول نشریات انقلابی برگزار می‌شود

مسئول روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از برگزاری اولین دوره گردهمایی مدیران مسئول نشریات انقلابی در دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری اولین دوره گردهمایی مدیران مسئول نشریات انقلابی دانشگاه‌های کشور ظهر امروز در دفتر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد.

محمد زادمهر مسئول روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در این نشست گفت: تشکل های دانشجویی و انقلابی برای جلوگیری از موازی کاری و همکاری بیشتر و همچنین جلوگیری از مقابله با ورود جریانات غیر انقلابی در کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم تصمیم گرفتند تا شورایی برای همکاری بیشتر در حوزه نشریات دانشجویی تشکیل دهند.

زادمهر گفت: برای عملیاتی کردن اهداف این شورا تصمیم گرفتیم نشستی برای مدیر مسئولان نشریات دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور برگزار کنیم که این نشست برای اولین بار با همت بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی در مشهد مقدس در تاریخ پنجشنبه بیست و یکم فروردین ماه برگزار خواهد شد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: نشریه هم‌شاگردی متعلق به جامعه اسلامی دانشجویان حدود چهار سال است که در دانشگاه‌های سراسر کشور توزیع می شود؛ اما همچنان با اعمال نفوذ جریان خاص در وزارت علوم، حق رای در انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشجویی وجود ندارد که این خود جای سوال دارد.

وی اضافه کرد: متاسفانه دانشگاه فرهنگیان به آیین‌نامه ها و شیوه‌نامه های وزارت علوم توجهی ندارد و عملاً این قوانین در دانشگاه فرهنگیان اجرا نمی شود و از سوی دیگر این قوانین الزام‌آور نیستند.

زادمهر تشریح کرد: نشریه هم‌شاگردی برای توزیع در دانشگاه‌های سراسر کشور با مشکل مواجه است؛ زیرا مسئولان دانشگاه اصرار دارند که علاوه بر اجازه توزیع وزارت علوم، کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه نیز به صورت جداگانه باید مجوز توزیع به نشریه دهد که این خلأ قوانین وزارت علوم را در حوزه نشریات دانشجویی نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001339

وب گردی

وب گردی