بازسازی چندواگن قطار متعلق به آلمان غربی توسط دانشجویان واحد یادگار امام(ره)

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) از انعقاد قرارداد با شرکت رجا و بازسازی چندین واگن قطار متعلق به آلمان غربی توسط دانشجویان این واحد خبر داد.

سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اقدامات این واحد دانشگاهی در راستای رونق تولید و توسعه شرکت های دانش بنیان گفت: رویکرد در نظر گرفته شده در واحد یادگار امام(ره) در طول این چند سال بدین شکل بوده که افراد دارای سابقه پژوهش های کاربردی در دانشگاه حضور پیدا کنند و صرفا متکی به افراد دانشگاهی نباشیم.

وی افزود: واحد یادگار امام خمینی(ره) به دلیل اتخاذ این رویکرد، اقدامات بسیار زیادی در حوزه شرکت های دانش بنیان و برگزاری استارت‌آپ ویکندهای مختلف انجام داده است.

قاضی مغربی ادامه داد: اواخر سال 97 قراردادی میان واحد یادگار امام(ره) و شرکت رجا منعقد شد؛ طبق این قرارداد، چند واگن قطار متعلق به آلمان غربی در اختیار واحد قرار می‌گیرد و ظرف 3 ماه عملیات بازسازی کامل روی آن انجام می شود. محصول تولید شده در تیرماه سال جاری رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: 20 فرودین واگن‌ها را تحویل خواهیم گرفت و تا 20 تیر مداوم روی این پروژه کار خواهیم کرد. به همین منظور در شرکت راه آهن کارگاه و امکانات خوبی را در اختیار ما قرار داده اند؛ در پایان این پروژه 10 واگن یا یک رام قطار تولید خواهد شد. همچنین توانایی وارد شدن به موضوعات بازسازی کامل قطار را داریم و می توانیم به وسیله فروش بلیت، در طول سال درآمد کسب کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) گفت: متاسفانه ساختار آیین نامه ای دانشگاه آزاد اسلامی برای پژوهش های کاربردی مناسب نیست؛ علی‌رغم تمامی مشکلات، مسئولان دانشگاه کمک های بسیاری را انجام دادند تا توانستیم به این موفقیت دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: واحد یادگار در سال 98، چندین پروژه کارفرمایی‌محور را شروع می‌کند به طوری که در 3 ماهه اول سال جاری از چندین طرح رونمایی خواهیم کرد که ماهیت آن به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001340

وب گردی

وب گردی