خلأ وجود نماینده دانشجویان در کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم

نماینده سازمان بسیج دانشجویی در نشریات دانشجویی، گفت: در کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی در وزارت علوم، فردی به عنوان نماینده دانشجویان به صورت مستقیم وجود ندارد و صرفا نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی عضو هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری اولین دوره گردهمایی مدیران مسئول نشریات انقلابی دانشگاه های کشور، ظهر امروز در دفتر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد.

محمدرضا محمدی نماینده سازمان بسیج دانشجویی در نشریات دانشجویی در این نشست گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد هستیم شیوه نامه ها و آیین نامه ها تصویبی و ابلاغی از سوی وزارت علوم در حوزه نشریات دانشجویی راه را برای ورود جریان غیرانقلابی برای احاطه بر کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی هموار می کند که خود به وجود آورنده مشکلات بسیاری است.

محمدی در خصوص نبود نماینده دانشجویان در نشریات دانشجویی در وزارت علوم اضافه کرد: قسمتی از قوانین وزارت علوم دارای مشکل است از جمله اینکه در کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی در وزارت علوم فردی به عنوان نماینده دانشجویان به صورت مستقیم وجود ندارد و صرفا نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی عضو هستند.

نماینده سازمان بسیج دانشجویی در نشریات دانشجویی تشریح کرد: رسالت اصلی نشریات دانشجویی علاوه بر آگاهی دادن به دانشجویان، کادرسازی نیروی انقلابی و کنشگر سیاسی انقلابی نیز است.

وی افزود: طیف حاکم بر نشریات دانشجویی به دو دوسته نقسیم می شوند: مسئولین دولتی وزارتین و دانشجویان و نمایندگان آنان که دسته اول با کم‌کاری خود و عدم اجازه مطالبه گری مناسب به جریان دانشجویی انقلابی اجازه فعالیت مناسب در فضای نشریات را نداده که منتهی به کم رنگ شدن حضور دانشجویان ارزشی در نشریات دانشجویی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001346

وب گردی

وب گردی