متأسفانه تیم والیبال دانشجویان ایران هنوز سرمربی ندارد/ ملی‌پوشان آمریکا و روسیه از دل مسابقات دانشگاهی انتخاب می‌شوند

سرمربی پیشین تیم والیبال دانشجویی ایران گفت: ملی پوشان کشورهای بزرگی مانند آمریکا و روسیه از دل دانشگاه‌ها و مسابقات دانشگاهی انتخاب می‌شوند؛ چون سطح لیگ‌های دانشگاهی آنها بسیار بالاست.

مسعود آرمات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره قرار گرفتن تیم والیبال دانشجویان مرد کشورمان در گروه مرگ مسابقات یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان اظهار کرد: در دوره قبل مسابقات که سال 1396 برگزار شد، ایران بعد از 58 سال توانست نخستین قهرمانی خود را کسب کند. پیش از آن حتی به جمع 4 تیم پایانی هم نرسیده بودیم.

وی ادامه داد: تیم اوکراین در این سال‌ها همیشه «گربه سیاه» ما بود و در مرحله یک‌چهارم نهایی، شکست‌مان می داد. خدا را شکر توانستیم طلسم را بشکنیم و برای اولین بار در تاریخ والیبال ایران به قهرمانی برسیم. فکر نمی‌کردم سطح مسابقات بالا باشد؛ ولی تیم هایی مانند برزیل، فرانسه، لهستان و مخصوصا روسیه چندین ملی‌پوش داشتند.

سرمربی پیشین تیم والیبال دانشجویی ایران تصریح کرد: یونیورسیاد بعد از المپیک، مهم‌ترین مسابقات والیبالی جهان محسوب می شود و حتی مدال این رقابت‌ها از مسابقات قهرمانی جهان و لیگ جهانی، اهمیت و ارزش بیشتری دارد؛ اما متأسفانه در ایران چنین تفکری حاکم نیست.

آرمات با اشاره به نبود لیگی مختص دانشجویان در والیبال ایران گفت: تمام بازیکنان حاضر در مسابقات دانشجویان باید دانشجو باشند. اتفاقا ملی پوشان کشورهای بزرگی مانند آمریکا و روسیه از دل دانشگاه ها و مسابقات دانشگاهی انتخاب می شوند؛ چون سطح لیگ های دانشگاهی آنها بسیار بالاست.

وی تأکید کرد: دانشگاه های ایران، مسابقات داخلی برگزار می کنند؛ ولی لیگ سراسری نداریم. در حالی که ما دانشگاه های زیادی از جمله آزاد، سراسری و ... در کشور ما وجود دارد و می توان از این ظرفیت بهره برد. متأسفانه هر دو سال یک بار، تیمی برای یونیورسیاد جمع می کنند. به نظر من می توان تیمی منتخب از کل دانشگاه ها در لیگ برتر والیبال شرکت داد تا همیشه آماده مسابقات باشد. حداکثر سن مجاز برای حضور در یونیورسیاد هم متغیر است و این بار از 27 یه 25 سال رسیده است.

سرمربی پیشین تیم والیبال دانشجویی ایران در خصوص این‌که تیم والیبال دانشجویان مرد ایران در حاضر، سرمربی ندارد، ادامه داد: تیم ایران در این دوره کار بسیار سختی پیش رو دارد و متأسفانه هنوز سرمربی تیم مشخص نشده است. زمانی که ما قهرمان جهان شدیم، ارزش لازم را برای تیم قائل نشدند که جای تأسف دارد چون همان‌طور که گفتم بعد از 58 سال قهرمانی دنیا را به دست آوردیم. تنها سودی که قهرمانی برای ما داشت، این بود که می توانیم تا دکتری، بدون امتحان درس بخوانیم. فقط فدراسیون والیبال، پاداشی را برای ما در نظر گرفت وگرنه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی هیچ پاداشی به ما نداد.

آرمات ادامه داد: قرعه ما در دوره پیشین بسیار سخت بود؛ ولی حالا به خاطر قهرمانی در سید یک قرار گرفته ایم. البته تیم های حاضر در گروه ما قدرتمند هستند. علاوه بر لهستان و برزیل، تیمی مثل کانادا هم در گروه ما قرار دارد که از قدرت زیادی برخوردار است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر است دوباره به تیم دانشجویان کمک کند یا خیر، گفت: نه با من صحبتی انجام شده و نه تمایل دارم به این تیم برگردم. از زمانی که قهرمان شدیم و به ایران برگشتیم، هیچ تماسی با من نگرفته اند.

گفتنی است؛ تیم والیبال دانشجویان مرد کشورمان در دوره قبل و برای نخستین بار به مقام قهرمانی این مسابقات رسید. سی‌امین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان 12 الی 23 تیرماه در شهر ناپل ایتالیا برگزار می شود. طبق قرعه کشی انجام شده، تیم ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در گروه سوم با تیم های کانادا، برزیل، فرانسه و لهستان هم‌گروه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001347

وب گردی

وب گردی