راه پویایی دانشگاه در حوزه‌‌ فناوری‌ست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل راه پویایی و رشد جدید دانشگاه را در حوزه‌ فناوری معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی رئیس واحد اردبیل در جلسه‌ای که با حضور رئیس نمایندگی وزارت خارجه استان برگزار شد، اظهار کرد: تأمین نیازهای جامعه با توجه به امکانات و تجهیزات مناسب دانشگاه در اولویت قرار دارد و رویکرد دانشگاه به‌سوی توسعه فناوری و پژوهش‌های کاربردی و مسئله‌گرایی است.

وی به نقش بین‌المللی دانشگاه اشاره کرد و گفت: 30 واحد دانشگاهی برای فعالیت‌های برون‌مرزی انتخاب شده است که بیشتر برای تعاملات بین‌المللی با کشورهای همسایه از طریق جذب دانشجو و فعالیت‌های علمی مشترک است.

رسولی تصریح کرد: در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با پیشگامی، سامانه مدیریت نشریات بین‌المللی را طراحی کرده است که تاکنون 6 نشریه ساماندهی شده است.

وی افزود: هدف دستیابی به جایگاه بزرگ‌ترین ناشر در حوزه‌ مجلات علمی در طول 5 سال است که با مشارکت شخصیت‌های علمی و بین‌المللی و دانشگاه‌های معتبر جهان برگزار می‌شود.

رئیس واحد اردبیل به اهمیت جذب دانشجوی خارجی اشاره کرد و گفت: می‌توان با بسترسازی مناسب در دانشگاه و جذب دانشجو در رشته‌های فنی - مهندسی و پزشکی از کشورهای همسایه نقش چشمگیری در چرخه اقتصادی و علمی، فرهنگی کشور ایفا کرد.

در ادامه ژرفی رئیس نمایندگی وزارت خارجه استان اردبیل نیز گفت: برگزاری دوره‌های مشترک با سایر دانشگاه‌های خارجی جهت بسترسازی برای جذب دانشجو، مناسب و دارای اهمیت بوده و هر چقدر روابط از سطح دولتی به سطح جامعه بیاید استحکام و پایداری بیشتری خواهد داشت.

رحیم ژرفی برگزاری همایش علمی با مشارکت دانشگاه‌های خارجی را پیشنهاد داد و گفت: ما آمادگی جهت ارتباط دادن دانشگاه آزاد اردبیل با دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های علمی دیگر را اعلام می‌کنیم.

کد خبر: 1001356

وب گردی

وب گردی