شناسایی چالش ها و ظرفیت های کشور، مسیر رونق تولید را هموار می کند

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: امیدواریم بتوانیم با شناسایی ظرفیت ها و چالش های موجود در کشور و به ویژه استان های حاشیه خلیج فارس، مسیر توسعه را از طریق استفاده و بهره مندی از توانمندی های جامعه علمی و دانشگاهی ارتقا بخشیم.

علی اکبر شیخی فینی رئیس دانشگاه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص نقش دانشگاه ها در رونق تولیدی و اقتصادی کشور اظهار کرد: دانشگاه های کشور از آن جهت می توانند نقش بسیار مهم و موثری را در این زمینه داشته باشند که بتوانند از طریق استفاده از علوم و فناوری های کاربردی و همچنین برقراری تعاملات و ارتباطات محکم با شرکت های دانش بنیان و صنایع مختلف، تحولات بزرگی را صورت دهند.

وی ادامه داد: البته این برنامه ها و سیاست ها باید به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه های آموزشی و مهارتی در دستور کار قرار گیرد و در این راستا یکی از موضوعات مهم کوتاه مدت بحث هدفمند و کاربردی کردن پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین جهت دهی و ارائه پژوهش ها و طرح های کاربردی در راستای دستیابی به تکنولوژی های جدید بومی خواهد بود.

شیخی فینی تصریح کرد: موضوعی که در همه کشورهای پیشرفته دنیا مشهود است، ارتباط محکم دانشگاه ها با صنعت و بخش خصوصی است که در کشور ما نادیده گرفته شده و در صورت اصلاح نقش بی بدیلی را در ایجاد رونق های تولیدی و اقتصادی کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک دانشگاه هرمزگان در کشور، افزود: با توجه به شرایط ویژه ای که این استان از لحاظ جغرافیایی، گردشگری و صنایع دریایی، کشتی سازی و همچنین بخش های پتروشیمی، نفت و گاز که از آن ها برخوردار است قطعا باید برای استفاده و بهره مندی حداکثری از آن ها برنامه ریزی های منسجم و مدونی را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه هرمزگان در ادامه گفت: امیدواریم بتوانیم با شناسایی ظرفیت ها و چالش های موجود در کشور و به ویژه استان های حاشیه خلیج فارس، مسیر توسعه را از طریق استفاده و بهره مندی از توانمندی های جامعه علمی و دانشگاهی ارتقا بخشیم.

شیخی فینی در خصوص برنامه های دانشگاه هزمزگان در زمینه رونق تولیدی و صنعتی کشور بیان کرد: علاوه بر مرکز رشد این دانشگاه که ماموریت اصلی را در این زمینه بر عهده دارد، در نظر داریم تا با همکاری پارک علم و فناوری استان هرمزگان که مدیریت آن نیز بر عهده اعضای هیات علمی دانشگاه است، این همکاری ها را بهتر از گذشته دنبال کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما یکی از استان هایی هستیم که دانشگاه های آن با پارک علم و فناوری ارتباط بسیار خوبی دارند و به همین دلیل همواره رویدادهای متعددی در طول سال در زمینه های علمی و تحقیقاتی انجام شده و برنامه داریم از طریق مشارکت استارتاپ ها و حمایت از شرکت های دانش بنیان این فعالیت ها را گسترش دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001376

وب گردی

وب گردی