به مصالحه در میان احزاب نیاز داریم

نخست‌وزیر انگلیس در پیامی تاکید کرد برای خروج از اتحادیه اروپا و پیاده کردن برگزیت که مردم انگلیس حدود ۳ سال پیش به آن رأی داده اند، نیاز به مصالحه در میان احزاب وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس در پیامی تاکید کرد: «برای خروج از اتحادیه اروپا و پیاده کردن برگزیت که مردم انگلیس حدود ۳ سال پیش به آن رأی داده اند، نیاز به مصالحه داریم».

ترزا می گفت: «در طول چند روزی که گذشت، مردم می‌پرسند قرار است چه بر سر برگزیت بیاید؟ برای من نیز قابل درک است، زیرا بهرحال، حدود ۳ سال است که مردم در همه پرسی به جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا رأی داده اند. در حال حاضر ما انتخاب‌هایی پیش رو داریم، اینکه اتحادیه اروپا را با توافق ترک کنیم یا اصلا آن را ترک نکنیم».

وی افزود: «من باور دارم و دولت بر این باور است که ما قطعا باید اتحادیه اروپا را ترک کنیم. باید برگزیت را اجرا کنیم. این بدان معناست که باید در این راستا، به توافق دست یابیم».

وی گفت: «برای همین است که ما به دنبال راه‌های جدید، رویکردی جدید برای یافتن توافق در پارلمان هستیم. من در مسائل سیاسی با حزب کارگر اختلاف‌های زیادی دارم، ولی درباره برگزیت، باور داریم چیز‌هایی هستند که می‌توانیم رویشان توافق کنیم، به حرکت آزادانه پایان دهیم و اطمینان حاصل کنیم که با توافقی خوب اتحادیه را ترک و در عین حال از فرصت‌های شغلی و امنیت خود دفاع کنیم».

نخست وزیر انگلیس همچنین افزود: «این بدان معناست که دو طرف باید مصالحه کنند؛ با این حال باور داریم که اجرای برگزیت مهم‌ترین موضوع پیش روی ماست».

انتهای پیام/

کد خبر: 1001418

وب گردی

وب گردی