مدارس مهارتی ورزشی در واحد کاشمر تأسیس می شود

سرپرست واحد کاشمر گفت: مکاتباتی را با اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی داشته ایم و به دنبال ایجاد مدارس مهارتی ورزشی در دانشگاه آزاد واحد کاشمر هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرماندار کاشمر با تمجید از زحمات و فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در همراهی با دستگاه‏ های اجرایی شهرستان، در اولین دیدار سال جاری با هیئت رئیسه واحد کاشمر گفت: تاکید موکد فرمانداری بر حضور مراکز آموزش عالی در صحنه های مختلف شهرستان است.

محمدعلی نبی پور با بیان این نکته که بعضی از دستگاه های اجرایی دچار روزمرگی های اداری هستند، افزود: درگیر حل مشکلات هستیم. یک مشکل را حل می کنیم، مشکل بعدی خودش را نشان می دهد. نیازمند کار کارشناسی و فکری هستیم. روزمرگی ها دستگاه ها را زمین گیر می کند. با توجه به این واقعیات، دانشگاه ها خیلی می توانند کمک دستگاه ها و ادارات باشند.

فرماندار کاشمر با تشکر از همراهی واحد کاشمر با فرمانداری و سایر دستگاه های اجرای شهرستان اظهار داشت: در بحث شناخت آسیب های اجتماعی شهرستان و راهکاری مقابله و پیشگیری آن، واحد کاشمر می تواند کمک خوبی برای ما در این زمینه باشد. نگاهی به وقوع برخی از مسائل اجتماعی در روستاها نشانگر عمق آسیب های اجتماعی است. برای عدم وقوع این آسیب ها باید برنامه ریزی داشته باشیم و برای این مهم نیازمند همکاری دانشگاه ها هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقوع هر آسیب اجتماعی، پدیده ای چند وجهی است که باید برای حل آن شاهد همکاری بین بخش گسترده ای باشیم. در این مسئله، دانشگاه کمکی مهم برای شناسایی و برنامه ریزی است تا گسترش این آسیب‌ها کمتر شود. باید شاهد حضور بیشتر دانشگاه ها در بحث توسعه شهرستان باشیم.

نبی پور با اشاره به این موضوع که باید شاهد همکاری نیروهای فنی و متخصص و فکری دانشگاه در امر توسعه باشیم، تصریح کرد: امسال بر آنیم تا هم‌افزایی میان مراکز آموزش عالی شهرستان در راستای تأثیر بر توسعه منطقه را افزایش دهیم. نباید در فعالیت های دانشگاه های شهرستان شاهد موازی کاری باشیم. شایسته است تحقیقات دانشگاه و پایان نامه های دانشجویان در راستای حل مشکلات شهرستان باشد. به شخصه از مجموعه فرمانداری خواسته ام در بحث مطالعات و پژوهش از توان مراکز آموزش عالی شهرستان بهره ببرد.

فرماندار کاشمر با اشاره به کاهش دانشجو و به تبع آن کاهش درآمد دانشگاه یادآور شد: واحد کاشمر می تواند با گسترش رشته و افزایش تحصیلات تکمیلی و انجام کارهای پژوهشی و توجه به شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی علم و انواع راهکارهای درآمدزایی به صورت علمی، مشکل کاهش درآمدش را به طور نسبی حل کند. باید برای ارتقای دانشگاه تلاش کرد. دانشگاه هم باید مطالبه گری هایش را بیشتر کند. فعالیت های دانشگاه نباید محدود به فضای داخلی آن باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر نیز در این دیدار به بیان توانمندی ‏های این واحد برای همکاری با مسئولان شهرستان در راستای تبیین سال رونق تولید پرداخت و گفت: در آستانه ورود به سی امین سال فعالیت واحد کاشمر هستیم. واحد کاشمر در 25 فروردین 1369 فعالیتش را با یک رشته کاردانی آغاز کرد و هم‌اینک بعد از 29 سال فعالیت به عنوان نگین تابناک انقلاب اسلامی در منطقه به تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص و تولید علم مشغول است.

سید محمدجواد موسوی با تشکر از توجه فرماندار به واحد کاشمر افزود: سال گذشته مأموریت فرمانداری مبنی بر تهیه سند شناخت آسیب‏‌های اجتماعی توسط این دانشگاه آغاز شد. کارگروهی متشکل از متخصصان برای پیگیری این موضوع تشکیل و سلسله نشست‏‌های علمی برگزار و گزارشات مربوطه تقدیم شد. این کارگروه در صدد است تا دانشجویان گروه روانشناسی را در مقطع کارشناسی ارشد به ارائه موضوعاتی در راستای سند مذکور در قالب پایان نامه تشویق کند.

وی در ادامه سخنانش با اعلام آمادگی این دانشگاه برای همکاری هر چه بیشتر با دستگاه های اجرایی شهرستان در سال جاری اظهار کرد: امیدواریم کارگروه مورد اشاره با توجه به نتایج تحقیقات و پژوهش هایش بتواند همایشی ویژه شناسایی آسیب‏‌های اجتماعی شهرستان را با هدایت فرماندار برگزار کند.

موسوی با معرفی جایگاه مدارس غیر انتفاعی و آموزشکده سمای این واحد دانشگاهی خاطرنشان کرد: معاونت سما تغییر نام داده و به عنوان معاونت مهارتی بر آن است تا مدارس مهارتی راه اندازی کند. برای این موضوع مکاتباتی را با اداره کل ورزش و جوانان استان داشته ایم. به دنبال ایجاد مدارس مهارتی ورزشی هستیم. برابر بررسی های به عمل آمده معتقدیم این نیاز در شهرستان وجود دارد. مدیریت اداره ورزش و جوانان شهرستان هم از این ایده حمایت کرد.

وی با اشاره به تلاش این واحد برای اخذ مجوز یک کلنیک تخصصی روانشناسی در حوزه مشاوره خانواده یادآور شد: بحث کلینیک روانشناسی برابر راهنمایی‏ های فرمانداری مورد پیگیری است. سلسله مکاتباتی با اداره کل بهزیستی داشتیم. امید است با حمایت فرمانداری در سال جاری شاهد افتتاح و فعالیت این کلنیک تخصصی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001421

وب گردی

وب گردی