فولکس واگن گلف هر 41 ثانیه یکی می فروشد!

کمپانی فولکس واگن امسال چهل و پنجمین سالگرد تولد گلف را جشن می گیرد. این هاچ بک فوق العاده محبوب تاکنون در هفت نسل مختلف به فروش رسیده و نسل هشتم که اینک در حال پشت سر گذاشتن آخرین تست های جاده ای است، به زودی معرفی خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، گلف پرفروش ترین ساخته فولکس واگن محسوب می شود. از زمان تولد در سال 1974، بیش از 35 میلیون دستگاه از این خودرو فروخته شده که پس از تویوتا کرولا و فورد سری F سومین خودروی پرفروش تاریخ به شمار می رود.

به 29 مارس سال 1974 باز می گردیم، زمانی که کارخانه فولکس واگن در ولفسبورگ تولید انبوه نسل اول گلف را با کد MK1 آغاز کرد. این خودرو به عنوان جانشینی برای بیتل افسانه ای معرفی شد.

در هشتم جولای همان سال، با راهیابی گلف به نمایندگی های فولکس واگن، موجی عظیم از مشتریان شکل گرفت. این موج به حدی شدید بود که در اکتبر 1976 فولکس واگن به رکورد فروش یک میلیون دستگاه گلف دست پیدا کرد.

محبوبیت گلف همواره بالا بوده، طوری که فولکس واگن می گوید در 45 سال گذشته هر 41 ثانیه یک نفر از این اتومبیل هاچ بک را خریداری کرده است. رالف برنداستتر (Ralf Brandstätter) مدیر عملیاتی فولکس واگن در این باره گفته: گلف قلب اصلی برند ما را تشکیل می دهد. این خودرو پیشرفت و تکنولوژی را بهتر از هر مدل دیگری به نمایش می گذارد. برای مثال گلف برای اولین بار تکنولوژی های ایمنی را با قیمتی معقول در اختیار میلیون ها نفر قرار داد. به لطف این موضوع، گلف در دل تمامی یک نسل جای دارد.

آقای برنداستتر افزوده: در طول هفت نسل، گلف به توسعه فولکس واگن به عنوان یک برند و یک گروه کمک شایانی کرده و آن را به یکی از مهم ترین سازندگان خودرو در جهان تبدیل نموده است.

به گزارش دیجیاتو بد نیست اشاره کنیم اولین نسل گلف در دو نسخه دو و چهار درب با ظرفیت حمل پنج سرنشین و با صندلی های عقب تا شونده تولید شد. این نسل با دو موتور قابل انتخاب بود که عبارتند از:

در حالت استاندارد وظیفه انتقال نیرو به چرخ ها را گیربکس چهار سرعته دستی بر عهده داشت، اما در صورت علاقه مشتریان می توانستند گیربکس سه سرعته اتوماتیک را سفارش دهند.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، ژرمن ها خود را برای رونمایی از نسل هشتم فولکس واگن گلف آماده می کنند. برخی گزارش ها حکایت از آن دارند این نسل از گلف چند هفته پس از نمایشگاه خودروی فرانکفورت – که در ماه سپتامبر (شهریور) برگزار می شود – در مراسمی ویژه رونمایی خواهد شد.

بهره گیری گسترده از تکنولوژی های پیشرفته و دیجیتال و فناوری نیمه خودران برخی از ویژگی های مهم فولکس واگن گلف هشتم هستند. در پایان شما مخاطبین گرامی دیجیاتو را به تماشای گالری تصاویر تمامی نسل های فولکس واگن گلف دعوت می کنیم.

کد خبر: 1001449

وب گردی

وب گردی