نتایج نظر سنجی ولوو / درخواست های عجیب رانندگان از خودروهای برقی

اگر چه در زمان فعلی خودروهای برقی در مقایسه با مدل های بنزینی و دیزلی سهم بسیار کمتری از بازار را در اختیار دارند، اما میزان محبوبیت آنها با شتاب بالایی رو به افزایش بوده و بی تردید در آینده به رقیب جدی اتومبیل های درون سوز تبدیل خواهند شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز ، نتایج تحقیق اخیر موید این موضوع بوده و حکایت از آن دارد 74 درصد از مشتریان، "آینده حمل و نقل" را متعلق به خودروهای برقی می دانند. در این تحقیق که به سفارش شاخه ولوو در آمریکا و توسط موسسه Harris Poll انجام شده، دست اندرکاران نظرات 1510 راننده مختلف را در قبال مزایا و چالش های اتومبیل های الکتریکی جویا شده اند.

از میان این افراد 58 درصد نسبت به مسافت قابل پیمایش خودروهای برقی و 49 درصد نسبت به تعداد کم ایستگاه های شارژ ابراز نگرانی کرده اند؛ قیمت بالاتر هم سومین فاکتوری است که 41 درصد از افراد را با تردید مواجه می کند.

به اعتقاد 61 درصد از نظرسنجی شوندگان، در صورت افزایش تعداد ایستگاه های شارژ احتمال خرید یک خودروی برقی توسط آنها افزایش خواهد یافت. 57 درصد نیز قیمت برابر با مدل های بنزینی را خواستار شده اند.

به گزارش دیجیاتو تحقیق موسسه Harris Poll نشان می دهد 51 درصد از دارندگان کنونی خودروهای برقی، عمدتا اتومبیل خود را در خانه شارژ می کنند. بد نیست اشاره کنیم 61 درصد از جامعه آماری این تحقیق استفاده از ایستگاه های شارژ عمومی را فرایندی زمان بر و وقت گیر عنوان کرده اند. برای مقابله با این مساله 48 درصد افراد خواهان قابلیت شارژ سریع شده اند، مابقی نیز تجهیز کافی شاپ ها و باشگاه ها به شارژرهای مخصوص را پیشنهاد داده اند.

مالکین خودروهای برقی تاثیر مثبت بر محیط زیست را اصلی ترین مزیت این دسته از وسایل نقلیه تشخیص داده اند. آنها همچنین معتقدند استفاده از یک اتومبیل الکتریکی، بهتر از دوچرخه سواری است.

نکته جالب توجه اینکه در مجموع 62 درصد از افراد حاضر در این نظرسنجی، خود را به اصطلاح ماشین باز نامیده اند، موضوعی که شاید علاقه مندان به مدل های بنزینی چندان با آن موافق نباشند!

کد خبر: 1001453

وب گردی

وب گردی