افزایش نظارت مستمر بر آب مصرفی سیل زدگان

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کنترل‌های بهداشتی درباره آب مصرفی مناطق سیل زده رو به افزایش است، گفت: خوشبختانه تاکنون مواردی از بیماری انتقال یافته به وسیله آب در هیچ منطقه‌ای مشاهده نشده است.

به گزارش ایسکانیوز، محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در خصوص نظارت وزارت بهداشت بر وضعیت آب آشامیدنی مناطق سیل‌زده گفت: همکاران ما که در قالب تیم‌های طرح سلامت نوروزی در این شهرها در حال فعالیت بودند پس از وقوع سیل به موضوع امداد و نظارت بر مسائل بهداشت محیط مناطق سیل‌زده پرداختند و بر اساس پروتکل‌هایی مشخص، نظارت بر آب شرب مصرفی چه درون شبکه و چه تانکرهای آبرسان را آغاز کردند.

وی در خصوص نحوه نظارت بر آب آشامیدنی این مناطق گفت: میزان کلر آزاد باقیمانده در آب آشامیدنی شهری به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود همچنین آب مصرفی تانکرها نیز به صورت پرتابل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فرهادی با بیان اینکه که در مواقع سیل معمولا کدورت آب افزایش پیدا می‌کند گفت: نمونه‌های میکروبی شیمیایی و فیزیکی که از آب گرفته شده و کنترل می شود، در مناطق سیل زده به غیر از لرستان مواردی از کدورت آب مشاهده نشده است اما در مناطق سیل زده استان لرستان کدورت آب وجود دارد که همکاران ما با همکارای وزارت نیرو در حال تلاش برای رفع این مشکل هستند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: اگر کدر بودن آب بالا باشد از مصرف خارج می‌شود و تانکر و آب‌های بطری شده برای مصرف در اختیار افراد قرار می‌گیرد، در منطقه اهواز در برخی بخش‌ها قطعی آب وجود دارد اما خوشبختانه از لحاظ میکروبی و آلودگی آب خطر جدی وجود ندارد و کنترل در حال انجام است.

فرهادی با اشاره به اینکه کنترل‌های بهداشتی از آب مصرفی مناطق سیل زده رو به افزایش است گفت: خوشبختانه تاکنون مواردی از بیماری انتقال یافته به وسیله آب در هیچ منطقه‌ای مشاهده نشده است و با کنترل های انجام شده در این زمینه مشکلی جدی نداشته‌ایم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1001455

وب گردی

وب گردی