استاندارد چارترد 900 میلیون دلار جریمه می‌پردازد

بانک انگلیسی استاندارد چارترد به اتهام نقض قوانین مربوط به تحریمهای آمریکا علیه ایران حدود 900 میلیون دلار جریمه می‌پردازد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، بانک بزرگ استاندارد چارترد در حال آماده کردن خود برای پرداخت صدها میلیون دلار جریمه برای حل و فصل اتهامات آمریکا در زمینه نقض تحریمهای واشنگتن علیه ایران است.

در حالیکه مهلت توافق قضایی این بانک با مقامات آمریکایی که 6 سال به تعویق افتاده است، در حال پایان یافتن است، انتظار می‌رود شعبه آسیایی بانک استاندارد چارتر که مقر آن در لندن قرار دارد تا روز چهارشنبه هفته جاری به تحقیقات طولانی مدت آمریکا در این زمینه فیصله دهد.

روزنامه گاردین گزارش داد که مقامات این بانک با آمریکا در زمینه پرداخت جریمه به توافق دست یافته‌اند.

اجرای این توافق باعث می‌شود که اختلافات میان دو طرف حل و فصل شود و از مواجه شدن این بانک با تبعات کیفری دیگری جلوگیری شود. این شرکت باید شرایط خاصی از جمله جریمه نقدی را بپذیرد.

استاندارد چارترد هفته گذشته اعلام کرد که بالغ بر 691 میلیون پوند معادل 900 میلیون دلار برای جبران جریمه‌های آمریکا و انگلیس در قبال ادعای نقض تحریمهای آمریکا در نظر گرفته است.

مقامهای آمریکایی و انگلیسی پیش از این بانک استاندارد چارترد را به عدم رعایت قوانین مربوط به تحریمها علیه ایران در خلال سالهای 2007 تا 2014 متهم کرده بوند.

مقامات آمریکایی و مقامات این بانک اخیرا در این زمینه به توافقهایی دست یافته اند که شامل جریمه به صورت کلی و همچنین اعمال محدودیت علیه برخی عملیاتهای بانکی این شرکت خواهد بود.

استاندارد چارترد در سال 2012 نیز مبلغ 667 میلیون دلار به اتهام نقض تحریمهای آمریکا بین سالهای 2001 تا 2007 جریمه پرداخت کرده بود.

براساس گزارش گاردین، قیمت سهام این بانک در مقایسه با سال 2018 از 845 واحد به 650 پوند کاهش یافته است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1001484

وب گردی

وب گردی