تعرفه‌های جدید برق ابلاغ شد

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از ابلاغ تعرفه‌های جدید برق به شرکت های توزیع سراسر کشور خبر داد و گفت: تعرفه برق مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، از خرداد تا شهریور ۲۳ درصد رشد خواهد داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمودرضا حقی‌فام،معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، با اشاره به اینکه مصوبه دولت برای افزایش تعرفه‌های برق به وزارت نیرو ابلاغ شده است، گفت: شرکت توانیر مصوبه جدید دولت برای افزایش تعرفه‌های برق مشترکان پرمصرف را که بالاتر از الگوی مصرف برق داشته باشند، به شرکت‌های توزیع برق ابلاغ کرده است.

وی افزود: جلسات مفیدی با حضور شرکت‌های توزیع برق در روزهای پایانی سال گذشته به صورت اولیه برگزار و این هفته نیز برای توجیه بیشتر این جلسات برگزار خواهد شد.

حقی‌فام گفت: تعرفه برق به صورت سالانه ۷ درصد و از خردادماه تا شهریور برای مشترکان پرمصرف، نرخ این رشد ۱۶ درصد خواهد بود؛ یعنی در ۳ ماه تابستان رشد تعرفه برق برای مشترکان پرمصرف ۲۳ درصد خواهد بود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با تأکید بر اینکه رشد تعرفه‌های برق پرمصرف‌ها به منزله درآمدزایی نیست و تلاش ما برای پیوستن این گروه به گروه‌های خوش مصرف است، اظهار داشت: برای آشنایی مشترکان برق برای اینکه مصرف برق خود را کاهش دهند، اقدامات مناسب و پیش‌آگهی انجام خواهد شد، بنابراین در حال طراحی اولین قبض ارسالی به مشترکان برق هستیم تا آنها را با وضعیت تعرفه‌ها آشنا کنیم.

حقی‌فام تأکید کرد: اگر مشترکان برق در یک‌ماه نتوانستند با شرایط و تعرفه جدید خود را وفق دهند، تلاش خواهیم کرد باز هم در قبض ماه بعد آنها را با الگوی مصرف برق آشنا کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1001487

وب گردی

وب گردی