آمریکا سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد!

آمریکا در اقدامی خصمانه، سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد!

به گزارش ایسکانیوز ، آمریکا امروز دوشنبه در اقدامی خصمانه، از سر استیصال و بدون توجه به مبارزه بی‌امان تهران با تروریست‌های مورد حمایت واشنگتن در برخی کشورهای خاورمیانه، سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد.

ترامپ در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر کرد، گفت: امروز، من رسماً برنامه دولتم برای معرفی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله نیروی قدس این نهاد را ذیل بخش ۲۱۹ قانون مهاجرت و امنیت، به عنوان یک سازمانی تروریستی خارجی (FTO) اعلام می‌کنم.

وی در این خصوص ادعا کرد: این اقدام بی‌سابقه که توسط وزارت خارجه صورت گرفته است، بیانگر این واقعیت است که ایران نه تنها یک کشور حامی تروریسم است، بلکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالانه در تأمین مالی و ترغیب تروریسم به عنوان ابزاری برای کشورداری مشارکت دارد.

بر اساس ادعای واهی و مضحک ترامپ، «سپاه پاسداران ابزار اصلی حکومت ایران در راستای هدایت و اجرای کارزار بین‌المللی تروریسم است»!

وی بدون اشاره به مبارزه بی امان سپاه پاسداران با تروریست‌های مصنوع این کشور در بخش هائی از خاورمیانه مدعی شد: این نخستین باری است که ایالات متحده بخش دیگری از حکومت (ایران) را در فهرست یک سازمانی تروریستی خارجی (FTO) قرار می‌دهد. آن بیانگر این حقیقت است که اقدامات ایران اساساً متفاوت از سایر کشورهاست.

وی ادعا کرد: این تصمیم، کانون توجه و میزان فشار حداکثری بر رژیم ایران را گسترش داده و خطرات معامله تجاری و یا پشتیبانی کردن از سپاه پاسداران را شفاف خواهد ساخت. اگر با سپاه پاسداران معامله کنید یعنی اینکه سرمایه تروریسم را فراهم کرده‌اید!

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه این بیانیه بی اشاره به دخالت‌های پیدا و پنهان این کشور در حمایت از تروریسم در سراسر جهان، گفت: این تصمیم حامل پیام روشنی به تهران است مبنی بر اینکه حمایتش از تروریسم عواقب جدی بدنبال خواهد داشت. ما به فشار مالی خود و افزایش هزینه بر رژیم ایران به دلیل پشتیبانی‌اش از فعالیت‌های تروریستی، تا زمانی که از رفتارش دست بردارد، ادامه می‌دهیم.

کد خبر: 1001521

وب گردی

وب گردی