آمریکا به دنبال راه اندازی بهار سیاه در عراق است

سفیر روسیه در بغداد تاکید کرد که کشورش اطلاعاتی به دست آورده مبنی بر این که آمریکا با پروژه بهار سیاه به دنبال نابودی عراق است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ماکسیم ماکسیموف»، سفیر روسیه در بغداد در گفت و گو با پایگاه اینترنتی روزنامه نزاویسیمایا گازتای کشورش خاطر نشان ساخت که بر اساس اطلاعات دریافتی مسکو، آمریکا به دنبال راه اندازی یک پروژه جدید با هدف نابودی عراق می باشد.

ماکسیموف در این مصاحبه اظهار داشت: سرویس های اطلاعاتی آمریکا انتظار نداشتند عراق ظرف تنها سه سال بر گروه تروریستی داعش پیروز شود در حالی که این چنین برنامه ریزی شده بود که این مسئله برای دست کم 30 سال ادامه پیدا کند.

سفیر روسیه در عراق در این باره افزود: پروژه لانه زنبور که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آن را در سال 2014 به راه انداخت، نتایج مورد انتظار را محقق نساخت و در نتیجه، این سازمان هم اکنون به دنبال راه اندازی عملیات جدیدی تحت عنوان بهار سیاه می باشد.

ماکسیموف همچنین تصریح کرد: هدف اصلی واشنگتن از قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی، ایران نیست، بلکه هدف از این کار باقی ماندن عراق به عنوان یک میدان اصلی جنگ در منطقه خاورمیانه و جلوگیری از ایستادن دولت این کشور روی پای خود پس از 15 سال درگیری داخلی و مقابله با تروریسم می باشد.

این دیپلمات روس در پایان نیز تاکید کرد: سازمان سیا تلاش خواهد کرد تا با هدف قرار دادن منافع آمریکا در عراق از سوی هسته های خفته داعش، سپس اتهام وارد کردن به سپاه پاسداران یا گروه های عراقی وابسته به آن در این رابطه، اوضاع امنیتی را بر هم بزند و از این طریق به تلاش های عراق برای برقراری آرامش در روابط میان کشورهای عربی و ایران ضربه وارد می کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1001522

وب گردی

وب گردی