دارویی جدید برای کنترل بیماری دریچه های قلب

مطالعاتی در جهت کشف داروهای جدید برای مهار، آهسته یا معکوس کردن بیماری دریچه های قلبی توسط دانشگاه تگزاس انجام شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشگاه Texas Tech در مطالعه جدید گزارش داده است که کشش شعاعی حلقوی 10 درصدی روی لتهای قدامی دریچه میترال جداسازی شده، محیط فیزیولوژیک واقعی را ارائه می کند که می تواند در مطالعات مکانیکی و کشف داروهای قلبی استفاده شود.

دریچه های قلبی مسئول حفظ جریان یکنواخت خون در یک جهت هستند. بیش از پنج میلیون آمریکایی با مشکلات مربوط به دریچه های قلبی زندگی می کنند. استرس های مکانیکی(کشش و نیروی برشی) دلایل اصلی تخریب دریچه های قلبی هستند. سلول های اندوتلیالی دریچه های قلبی یکی از دو نوع سلول تشکیل دهنده این دریچه ها هستند که می توانند مانع از تخریب دریچه ها شوند.

درک مکانیسم های مولکولی مورد استفاده به وسیله این سلول ها در پاسخ به استرس می تواند منجر به شناسایی اهداف دارویی جدید برای درمان بیماری های دریچه های قلبی شوند.

در مطالعه ای جدید، به وسیله « لاسرادا » و همکارانش از آنالیزهای پروتئومیک برای ارزیابی اثر کشش شعاعی حلقوی 10 درصدی روی دریچه های قلبی جداسازی شده استفاده کردند. کشش موجب کاهش پروتئین های اسکلت سلولی و پروتئین های دخیل در متابولیسم انرژی شد که نشان دهنده یک وضعیت خاموش است.

برداشتن اندوتلیوم منجر به تنظیم کاهش ماتریکس خارج سلولی و پروتئین های چسبندگی سلول-ماتریکس شد که نشان دهنده نقش حفاظت اندوتلیوم در هموستازی ماتریکس خارج سلولی بود. برداشتن اندوتلیوم، فعالیت سنتز پروتئینی را نیز افزایش داد.

در مجموع این مطالعه دیدگاه های جدیدی را در مورد مکانیسم های مولکولی که پاسخ دریچه های قلبی به کشش مکانیکی را تنظیم می کنند، ارائه می دهد. هم چنین این مطالعه یک محیط فیزیولوژیک واقعی را تعریف می کند که می تواند برای مطالعه عملکرد دریچه های قلبی و هم چنین کشف داروهای جدید برای مهار، آهسته یا معکوس کردن بیماری دریچه های قلبی استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001535

وب گردی

وب گردی