آمریکا نمونه بارز تروریسم دولتی است/ طنز سیاسی یعنی تروریست نامیدن سپاه

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران گفت: موضع‌گیری وزارت خارجه، تروریسم اعلام کردن ارتش آمریکا و تشکیل اجماعی از کشورهای همسایه برای مقابله با آمریکا از جمله اقدامات مناسب دولتمردان برای مقابله با تصمیم اخیر ترامپ است.

اسماعیل حشمتی مسئول بسیج دانشجویی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه رویکرد آمریکا به عنوان یک قدرت هژمونیک و سلطه‌گر طی سال‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی مشهود و پرواضح است، گفت: سیاست خصمانه آمریکا علیه مردم آزادی‌بخش، مسلمانان جهان و سردمدار جریان عدالتخواهی در دنیا؛ یعنی جمهوری اسلامی ایران برای همگان محرز است.

حشمتی با اشاره به خاطرات شفاهی برخی از سیاستمداران موجود در روابط خارجه، تصریح کرد: خیلی از سیاسی‌ها و مسئولان کشورهای اسلامی به صورت پنهانی و غیرعلنی ابراز خرسندی می کنند که ایران مقابل آمریکا ایستادگی می کند.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران با بیان عملکرد نامناسب در برخی مقاطع زمانی، تشریح کرد: برخی از مسئولان گاهی به خاطر وجود برخی ملاحظات و باور نداشتن خود برای مقابله با آمریکا، برخی مواقع تصمیمات نادرست در روابط خارجه گرفتند که با این اقدامات اخیر برای آنها دشمنی ذاتی آمریکا به یقین پیوسته است.

وی اضافه کرد: برای ملت ایران و همچنین سایر ملت های آزاده جهان نیز وجود دشمنی و فشار بر معیشت مردم از طریق تحریم ها از سوی آمریکا بارز است.

حشمتی تعریف تروریسم را اینگونه بیان کرد: تروریسم؛ یعنی دروغگویی به مردم دنیا برای حفظ قدرت خود، به هر وسیله یا ابزار زور.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران با تاکید بر تاریخ خوانی از فجایع آمریکا علیه بشریت، اذعان کرد: دولت آمریکا در جنگ جهانی دوم بمباران اتمی مردم ژاپن، حمله به مردم بی دفاع عراق، اشغال و ظلم به مردم افغانستان، ایجاد القاعده و داعش، مجهز کردن داعش برای کشتار مردم سوریه و... را در کارنامه خود دارد که مصداق واقعی تروریست دولتی علیه مردم بی دفاع مسلمان است.

وی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را نقطه مقابل تحرکات تروریستی آمریکا دانست و گفت: هر کجای دنیا که مردم مظلوم نیاز به کمک دارند و همچنین در وقایع مختلف کشور نظیر سیل و زلزله، سپاه پاسداران حاضر شده و به مردم خدمت رسانی می کند.

حشمتی بیان کرد: متاسفانه آمریکا به واسطه رسانه های قدرتمندی که در اختیار دارد، تعریف تروریست دولتی خود و خدمات سپاه را می خواهد عوض کند.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران تروریست نامیدن سپاه را یک طنز سیاسی برشمرد و اضافه کرد: سیاستمدران آمریکا نیز بر سر مسئله تحریم سپاه اختلاف نظر دارند، ضمن اینکه این تصمیم را می شود این گونه تحلیل کرد که دنباله رو تصمیمات خصمانه و غلط ترامپ است.

وی مقابله با تروریست از سوی آمریکا را بازی با کلمات دانست و بیان کرد: تحریم های ناحق علیه ملت ها و سپاه مصداق بارز تضاد با شعار حقوق بشر و دفاع از حقوق مردم است که از سوی غرب و آمریکا سر داده می شود.

حشمتی در خصوص تصمیمات متقابل دولت در برابر اقدامات اخیر آمریکا، گفت: وزارت امورخارجه باید موضع‌گیری مناسب انجام دهد که داده است و ادامه‌دار باشد. اجماعی از کشورهای دوست برای حمایت و همراهی علیه آمریکا تشکیل شود. دولت، نیروهای ارتش آمریکا که در کشورهای منطقه به اشغال‌گری پرداخته اند را تروریسم اعلام کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001554

وب گردی

وب گردی