واریز کمک معیشت به مددجویان سیل‌زده/از امروزقابل برداشت است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: کمک معیشتی برای مستمری‌بگیران سیل‌زده بهزیستی بین 500 تا یک میلیون و 500 هزار تومان به حسابشان واریز شد که از امروز قابل برداشت است.

به گزارش ایسکانیوز، وحید قبادی دانا در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی و سی و چهارمین همایش روز ملی مددکار گفت: در حال حاضر مبلغی در ارتباط با افزایش دستمزد پرسنل سازمان بهزیستی نمی‌توان عنوان کرد اما تلاش می‌کنیم که در این بخش اتفاقات خوبی بیفتد.

وی به آخرین وضعیت خدمت‌رسانی در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: چندی پیش و قبل از حضور بنده در منطقه خرم‌آباد اعلام کردیم که کمک معیشتی برای مستمری‌بگیران سیل‌زده بهزیستی واریز خواهد شد که این رقم بین 500 تا یک میلیون و 500 هزار تومان بود که در همان مقطع به حساب مددجویان سازمان بهزیستی واریز شد.

وی گفت: پس از آن نیز قول دادیم که در مرحله بعدی و با سرشماری از سایر مددجویان سیل‌زده، مبالغی تحت عنوان کمک معیشتی به حساب این افراد واریز شود که باید اعلام کنم که امروز مبلغ 500 و یک میلیون و 500 هزار تومان به حساب 15 هزار و 500 هزار خانوار شناسایی شده جدید مناطق سیل زده واریز شده است.

امروز مبلغ 500 و یک میلیون و 500 هزار تومان به حساب 15 هزار و 500 هزار خانوار شناسایی شده واریز شده است

وی گفت: مبلغ اشاره شده در حساب بانکی مددجویان واریز شده و از همین امروز می‌توانند از این مبلغ برداشت کنند.

قبادی دانا تصریح کرد: البته پیش از این نیز و در مرحله نخست 13 هزار و 500 خانواده مددجو در مناطق سیل‌زده شناسایی شدند که به آنها نیز مبلغ 500 تا یک میلیون و 500 هزار تومان کمک معیشت پرداخت شد.

وی در ارتباط با افرادی که مددجوی بهزیستی در مناطق سیل زده هستند اما این رقم را دریافت نکرده‌اند گفت: این افراد می‌توانند به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و شهرهای سیل‌زده و یا به مددکاران مربوطه مراجعه کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین از ثبت و ضبط اطلاعات مددجویان سیل‌زده در سامانه ثبت خسارات بهزیستی اشاره کرد و گفت: 11 آیتم در این سامانه در نظر گرفته شده است که این افراد می‌توانند با مراجعه به این سامانه اطلاعات خود را ثبت و ضبط کنند که تا به امروز 30 هزار خانواده خسارات خود را در این سامانه ثبت‌ کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در مناطق مختلف سیل‌زده هیچ فوتی گزارش نشده است گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در همان اوایل وقوع سیل، اقدام به جابجایی مددجویان، معلولان و سالمندان از مناطق سیل زده به مناطق امن کردیم.

قبادی دانا افزود: تمام تمهیدات برای ارائه خدمات مطلوب به این افراد در نظر گرفته شده است علاوه بر اینکه در روزهای اخیر سازمان بهزیستی اقدام به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای مددجویان سیل زده کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با نیاز مددجویان بهزیستی در مناطق سیل زده گفت: پوشینه، شیر خشک و لوازم توانبخشی از مواردی است که مورد توجه در این مناطق است. ضمن اینکه تا به امروز و از طریق شماره حساب‌های اعلام شده و پویش‌های راه‌اندازی شده 7 میلیارد و 400 میلیون تومان توسط سازمان بهزیستی برای مددجویان تحت پوشش جمع آوری شده است که از این رقم یک میلیارد و 300 میلیارد تومان نقد و مابقی غیرنقد است.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار تا به امروز به 28 هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی در مناطق سیل زده کمک معیشت بین 500 تا یک میلیون و 500 هزار تومان شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی 35 مهد کودک در مناطق سیل زده خبر داد و گفت: در این محیط‌ها مادران فرزندان نیز حضور پیدا می‌کنند ضمن اینکه تمهیداتی برای توزیع یک وعده غذای گرم به کودکان در این مناطق در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001581

وب گردی

وب گردی