بیانیه مشترک تشکل های دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای

بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای، بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای، بیانیه مشترکی صادر کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: امروز در حالی روز ملی فناوری هسته ای را گرامی می داریم که حدود 9 سال از شهادت مظلومانه استاد معظم، دکتر مجید شهریاری؛ استادی که توسعه بخش عظیمی از صنعت هسته ای کشور مرهون زحمات اوست، می گذرد. اگر امروز در کشورمان روزی به نام روز فناوری هسته ای وجود دارد فقط و فقط حاصل تلاش های دانشمندان هسته ای و خصوصا شهدای این عرصه مهم علمی انقلاب است.

امروز در حالی به استقبال جشن روز ملی فناوری هسته ای می رویم که دیگر تقریبا اثری از سرعت گذشته در پیشرفت صنعت هسته ای ما باقی نمانده است. نگاه خودتحقیری و غیرمعتمد به توان و انگیزه های داخلی بیش از 5 سال است که صنعت هسته ای را از متن به حاشیه رانده است. امروز از صنعتی که روزی ابزار چانه زنی ما در عرصه بین المللی بود صرفا یاد و خاطره ای باقی مانده است.

برجام، قراردادی بین المللی بود که با فشار دولت تدبیر و امید به امضا رسید تا مشکل آب خوردن مردم حل شود! قراردادی که می بایست در آن، پیش بینی های لازم برای بدعهدی طرف های مقابل انجام می شد! اما چشم های لیبرال غرب‌پرست مانع از آن شد تا گوش شنوایی بماند که توصیه های امام امت را جدی بگیرد و البته با قبح تمام، خیرخواهان ملت را دلواپسان افراطی نامیدند.

از همان روز اول امضای توافق نامه، کارشکنی ها و بدعهدی های طرف مقابل با اجرای صددرصدی مفاد برجام از جانب دولت ما پاسخ داده شد و این عمل منفعلانه از جانب دولت به اصطلاح تدبیر و امید، دشمن را در کارشکنی و بدعهدی خود مصمم‌تر کرد.

امروز در آستانه یک سالگی خروج یک‌جانبه دولت جنایت کار آمریکا از این قرار داد بین المللی هستیم؛ یک سالی که مضحک ترین لفاظی های سیاسی از جانب سایر اعضای برجام در آن ثبت و ضبط گشته است. همان یک سالی که شدیدترین فشار های اقتصادی به مردم استضعاف‌کشیده ایران وارد شد و سوءمدیریت دولت در حوزه معیشت مردم، نمک تازه ای بر زخم‌های این ملت قهرمان و سربلند بود.

مگر رئیس جمهور ما در همان شب خروج ترامپ از برجام نگفت که در طی چند هفته آینده در مورد سرنوشت برجام تصمیم خواهیم گرفت؟ چه شد؟ یک سال گذشت ولی گویا هنوز آن چند هفته مد نظر رئیس جمهور فرا نرسیده است!

اروپایی ها در ادوار مختلف تاریخ انقلاب اسلامی این موضوع را اثبات کرده اند که هیچ گاه دست از حمایت ازایالات متحده برنداشته اند و رابطه اروپا با آمریکا مثل رابطه برادر بزرگ با کوچک است؛ اروپایی که هر زمانی فرصتی برایش فراهم آمده از پشت به ما خنجر زده و همواره در جایگاه طلبکار، خود را نشان می دهد. در یک سال اخیر با حرف درمانی و بیانیه‌بازی سعی در نشان دادن مستقل بودن خود و حمایت از پیکر بی‌جان برجام داشته اند، حال آن‌که کارنامه اروپائیان در موضوع برجام، سیاه و غیرقابل دفاع است.

آیا وقت آن نرسیده است که دولت محترم از فاز انفعال خارج شده و از خود، عملی انقلابی و در شأن نظام جمهوری اسلامی نشان دهد؟ برجامی که اقتصاد و معیشت و محیط زیست کشور به آن گره زده و متعددا شعار های غیر واقعی و غیر عقلانی حول آن داده شد، آیا وقت آن نرسیده که کارکردش معین شود؟

این اعمال منفعلانه موجب شد دشمن وقیح یک گام فراتر نهد و به خود اجازه بازرسی از سایت های علمی و مراکز دانشگاهی، از جمله دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه کاشان و صنعتی شریف را بدهد. افرادی تحت لوای بازرس ولی در حقیقت به عنوان جاسوس پا در مکان‌هایی گذاشتند که روزگاری محل آموزش و علم‌آموزی شهدای هسته ای ما بوده است.

دانشگاه شهید بهشتی به عنوان قطب صنعت هسته ای کشور و محل خدمت اساتید بزرگی چون شهید شهریاری، خط قرمز جنبش دانشجویی انقلابی است و با جاسوسان آژانس انرژی هسته ای همان‌گونه برخورد خواهند کرد که با یک سارق غدار برخورد می کنند و چون پاسبان های محافظ کاروان، از حیثیت علمی مقدس و عزیز دانشگاه مراقبت خواهیم کرد، همان‌گونه که تا به امروز این کار را انجام داده ایم.

تروریستی خطاب کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سند و حجتی دیگر برای ایستادگی و مقاومت و دوری از انفعال و چشم دوختن به غرب است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001591

وب گردی

وب گردی