نصب این برنامه «اجباری» است

بر اساس برخی اخبار منتشر شده نصب یک اپلیکیشن  که به معرفی رئیس جمهور چین و حزب کمونیست می پردازد، روی تبلت‌ها  و اسمارت‌فون‌ها اجباری شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بر اساس برخی اخبار منتشر شده نصب یک اپلیکیشن موبایلی که به معرفی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین و حزب کمونیست این کشور می پردازد، روی تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌ها اجباری شده است.

بر اساس گزارش «ایندیپندنت» مقامات حزب کمونیست چین دستور داده‌اند شهروندان این کشور، اپلیکیشن «shueshi chiangguo» را که به معنی «آموزش ملت بزرگ» نام دارد، نصب کنند.

میلیون ها کاربر مجبور به تماشای ویدئوهای سفرهای خارجی « شی جین پینگ» هستند و یا باید با جواب دادن به سوالاتی در مورد سیاست های اقتصادی دولت، امتیاز کسب کنند.

ادعا شده است که مقامات حزب کمونیست، با اعمال فشار به شهروندان آنها را مجبور به استفاده از این برنامه می کنند و کسانی که از این دستور امتناع می کنند را جریمه می کنند.

همچنین در مدارس با تهدید دانش آموزان به دادن نمره درسی کم و در ادارات با تهدید به کسر از حقوق کارمندان، آنها را مجبور به استفاده از این برنامه می کنند.

این برنامه که توسط غول دنیای تکنولوژیکی « Alibaba» توسعه داده شده است و با «کتاب قرمز کوچک» نوشته «مائو زدونگ» بنیانگذار حزب کمونیست این کشور مقایسه می شود در ابتدای سال میلادی جدید عرضه شد و در مدت زمان کمی تبدیل به پر دانلودترین برنامه دستگاه های شرکت اپل در این کشور شد.

به گفته مطبوعات رسمی چین، این برنامه بیش از 100 میلیون کاربر ثبت شده در کشور دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001609

وب گردی

وب گردی