16 تبعه سعودی در لیست سیاه آمریکا قرار گرفتند

وزارت امور خارجه آمریکا 16 تبعه عربستان سعودی را به اتهام نقش داشتن در قتل «جمال خاشقجی» ضمن قرار دادن در لیست سیاه، از ورود به خاک این کشور نیز منع کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که 16 تبعه عربستان سعودی را به اتهام دست داشتن در جنایت جمال خاشقجی روزنامه‌نگار و منتقد عربستان سعودی از ورود به خاک این کشور منع کرده است.

در این بیانیه آمده است: «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا به طور علنی هویت افرادی که در قتل جمال خاشقجی نقش داشتند را مشخص کرد.

نام «سعود القحطانی»، مشاور سابق «محمد بن سلمان» ولیعهد و «ماهر المطرب»، رئیس سازمان اطلاعات، «صلاح الطبیقی» رئیس پزشکی قانونی عربستان و همچنین «مشعل البستانی» «نایف العریفی»، «محمد الزهرانی»، «منصور أبو حسین»، «خالد العتیبی»، «عبد العزیز الهوساوی»، «ولید الشهری»، «ثار الحربی»، «فهد البلوی»، «بدر العتیبی»، «مصطفى المدنی»، «سیف القحطانی»، «ترکی السهری» در این فهرست قرار دارد.

آمریکا این اقدام را شش ماه پس از قتل جمال خاشقجی انجام داد. اینکه نام این افراد در فهرست تحریمی که وزارت خارجه آمریکا که در ماه نوامبر سال گذشته آماده شده بود جای نداشت جلب توجه می‌کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1001655

وب گردی

وب گردی