واحدهای دانشگاه آزاد استان اصفهان، کارگروه‌های تخصصی با موضوع رونق تولید برگزار می‌کنند

رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان گفت: امسال در واحدهای استان اصفهان کارگروه‌‌های تخصصی جهت بررسی نقش دانشگاه در توسعه و تحقق رونق تولید برگزار خواهد شد تا بتوانیم از زوایای مختلف به این مسئله ورود کنیم و به راهکارهایی موثر در جهت رونق تولید ملی برسیم.

احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه در رونق تولید کشور و برنامه واحدهای مختلف استان در تحقق این امر گفت: دانشگاه‌ها به عنوان قوه عاقله جامعه و یک مجموعه بزرگ فکری و علمی می‌توانند با برنامه‌ریزی، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستقیم با صنعت در زمینه رونق تولید و خرید کالای ایرانی پیش‌گام و پیش‌قدم باشند.

وی افزود: امسال در واحدهای استان اصفهان هم کارگروه‌‌های تخصصی در جهت بررسی نقش دانشگاه در توسعه و تحقق رونق تولید برگزار خواهد شد تا بتوانیم از زوایای مختلف به این مسئله ورود کنیم و به راهکارهایی موثر در جهت رونق تولید ملی برسیم.

آذین با توجه به نقش شرکت‌‌‌‌‌‌‌های دانش‌‌‌بنیان در رونق تولید درباره فعالیت این شرکت‌ها در واحدهای استان اصفهان، خاطر نشان کرد: شرکت‌‌های دانش‌‌‌بنیان واحدهای دانشگاه آزاد اصفهان، خصوصا واحد خوراسگان سابقه طولانی دارند و تاکنون دستاوردهای بسیاری در حوزه دانش‌‌بنیان داشتیم؛ همچنین محصولات فراوانی در این حوزه به ثبت رسیده که برای اولین بار در کشور تولید شده است.

رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان یادآور شد: در حال حاضر، بذر خیار، گوجه فرنگی و فلفل که جزو نیازهای اساسی مردم است یک محصول وارداتی است؛ اما دانشگاه آزاد واحد خوراسگان موفق شد برای اولین بار این محصول را تولید کند و ارائه این بذر تولید داخل در کشور، منجر به کاهش خروج ارز از کشور و رونق تولید ملی خواهد شد.

وی متذکر شد: بذر هیبریدی تولید شده در واحد خوراسگان در مرحله تجاری سازی قرار دارد و درصددیم تا این محصول را به کشورهای همسایه چون افغانستان و پاکستان صادر کنیم و به این ترتیب، درآمدزایی و ارزآوری هم خواهیم داشت.

آذین خاطر نشان کرد: بذر هیبریدی بذری تغییر یافته با بهترین هیبرید والد بوده که متاسفانه این بذرها وارداتی است و با قیمت‌های بالا فروخته می‌شود. این بذرها تولید خیاری با ظاهر، عطر و اندازه مناسب دارند که می‌تواند در شرایط گلخانه‌ای با امکانات کم رشد پیدا کند و عملکرد اقتصادی قابل قبولی را برای گلخانه‌داران داشته باشد. گلخانه‌داران ایرانی نیز تمایل به استفاده از این بذرها دارند، چرا که به پاسخ‌دهی این بذرها واقف‌ بوده و می‌دانند اگر برای این بذرها هزینه کنند، بذرها به ثمر می‌نشینند.

خبرنگار: ندا فراهانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1001660

وب گردی

وب گردی