کشف فسیل 430 میلیون ساله

دانشمندان فسیل متعلق به 430 میلیون سال قبل را کشف کرده اند که بسیار شبیه به موجود افسانه ای کاتولو می باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از نیواطلس، دانشمندان فسیل متعلق به 430 میلیون سال قبل را کشف کرده اند که بسیار شبیه به موجود افسانه ای « کاتولو » می باشد. نام علمی این موجود Sollasina cthulhu بوده و دارای ۴۵ شاخک است. کاتولو که این فسیل به آن تشبیه شده اولین بار در داستان‌های خیالی دهه ۳۰ میلادی مطرح است.

شاخک های این حیوان از سراسر بدن وی بیرون می آمده و از آن محافظت می کرده است. شاخک های یاد شده برای حرکت در عمق دریا نیز به این حیوان کمک می کرده و همچنین برای جذب غذا نیز کاربرد داشته است. نکته جالب این است که این موجود بر خلاف دیگر حیوانات ماقبل تاریخ ابعاد بزرگی نداشته و پهنای آن به تنها ۳ سانتیمتر می رسیده است.

محققان برای مطالعه دقیق‌تر این فسیل، یک مدل سه بعدی را بر مبنای آن طراحی کرده و به صورت لایه لایه مورد بررسی قرار داده اند. همین مدل به کشف یک سیستم عروقی خاص در بدن این جانور کمک کرده است.

پژوهشگران معتقدند نسل این جانور در میلیون‌ها سال قبل به طور کامل منقرض شده و امروزه شبیه‌ترین موجود به آن خارپشت دریایی است. آنان امیدوارند با مطالعه دقیق‌تر این فسیل به درک عمیق‌تری از تحولات آبزیان در دوره‌های مختلف تاریخی دست یابند.

کاتولو (به انگلیسی: Cthulhu) نام شخصیتی خیالی است که اولین بار در داستان فراخوانی کاتولو منتشر شده توسط پالپ مگزین ویرداستوری، نوشته شده توسط اچ-پی لاوکرافت در سال ۱۹۲۸ ظاهر شد. این موجود تخیلی دارای سری اختاپوس مانند و دو بال بلند و چهار پا با پنجه و بدن پوسته پوسته شکل است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001680

وب گردی

وب گردی