سرمربی تیم والیبال دانشجویان به زودی مشخص می‌شود/ بررسی گزینه سرمربی گری تیم تکواندو دانشجویان در کمیته فنی

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: از آنجایی که باید اسامی را هر چه زودتر به کمیته برگزاری مسابقات یونیورسیاد تابستانی 2019 دانشجویان جهان تحویل دهیم و پروسه دریافت ویزا هم زمان‌بر است، خیلی سریع اسامی سرمربیان را اعلام می کنیم.

دکتر محمدرضا دهخدا در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره قرار گرفتن تیم والیبال دانشجویان مرد کشورمان در گروه مرگ مسابقات یونیورسیاد تابستانی 2019 دانشجویان جهان اظهار کرد: تیم ما دوره قبل بعد از نزدیک به 60 سال قهرمان شد. با وجود این‌که در سید یک قرار گرفتیم اما باز هم در گروه سختی افتادیم. البته تیمی که می خواهد قهرمان شود، نباید به قدرت یا ضعف تیم‌های همگروهش فکر کند.

وی ادامه داد: کارهای لازم را انجام داده ایم، از جمله برگزاری اردویی با حضور بازیکنانِ غیر ملی‌پوش که تاریخ برپایی آن به زودی اعلام خواهد شد. دانشجویان منتخب از مسابقات دانشگاه های آزاد، پیام نور و ... در اردو شرکت می کنند و سپس به ملی پوشان ملحق می شوند تا تیم نهایی را شکل دهند.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به این‌که تیم والیبال دانشجویان مرد ایران در حاضر، سرمربی ندارد، خاطرنشان کرد: صحبت هایی را انجام داده ایم و نام سرمربی را بعد از برگزاری مسابقات انتخابی، اعلام می کنیم. البته بعد از انجام هماهنگی ها، سرمربی باید در شورای فنی مورد تأیید قرار بگیرد.

دهخدا با بیان این‌که ترجیح می‌دهد فعلا نام سرمربی، محرمانه باقی بماند، ادامه داد: اعتقاد شخصی من این است که برای جلوگیری از ایجاد حاشیه، بهتر است تا زمانی که همه چیز نهایی و رسمی نشده، نام سرمربی اعلام نشود. به طور مثال سرمربی تیم تکواندو دانشجویان، پیشنهاد شده ولی هنوز در کمیته فنی مورد بررسی قرار نگرفته است.

وی افزود: اگر بخواهیم در حال حاضر، اردویی برای تیم تکواندو برگزار کنیم و فردی غیر از سرمربی تیم ملی را بر سرِ تیم دانشجویان بگذاریم، مشکلاتی در خصوص دادن بازیکن پیش می آید، اختلاف نظرهایی درباره انتخاب وزن مطرح می شود و از آنجایی که بحث سهمیه المپیک در میان است، ناهماهنگی هایی بروز خواهد کرد.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی تأکید کرد: با توجه به مشورت هایی که انجام دادیم، تصمیم گرفتیم برای جلوگیری از تکرار مشکلات دوره گذشته، سرمربی متفاوتی از سرمربی تیم ملی انتخاب کنیم چون به طور مثال سرمربی تیم ملی می خواهد ورزشکار را برای مسابقات دیگری آماده کند. اخیرا صحبتی در کمیته فنی فدراسیون تکواندو با حضور نماینده ما مطرح شده تا بتوانیم تصمیمی بگیریم که هم به نفع تیم دانشجویان و هم به سود تیم ملی باشد.

دهخدا ادامه داد: مسابقات یونیورسیاد برای تکواندو، سهمیه المپیک دارد و ما باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم ولی متأسفانه گاهی صحبت های متفاوتی مطرح می شود. البته ما از انتقادات، استقبال می کنیم. همان طور که گفتم سرمربی تیم والیبال و همچنین سرمربیان تیم های تیراندازی و تیر و کمان را نیز به زودی مشخص می کنیم.

وی در پایان گفت: روز سه شنبه (20 فروردین‌ماه 98) با رؤسای انجمن های فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی جلسه ای برگزار کردیم و صحبت هایی را انجام دادیم. از آنجایی که باید اسامی را هر چه زودتر به کمیته برگزاری مسابقات یونیورسیاد تابستانی 2019 دانشجویان جهان تحویل دهیم و پروسه دریافت ویزا هم زمان‌بر است، خیلی سریع اسامی سرمربیان را اعلام می کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001702

وب گردی

وب گردی