لزوم وحدت و یکپارچگی دانشگاهیان در زمینه اقدام خصمانه آمریکا

رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس بسیج اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به نقش دانشگاهیان در زمینه اقدام خصمانه آمریکا اظهار کرد: دانشجویان و تشکل‌های دانشگاهی در درجه اول باید موضع‌گیری داشته باشند تا وحدت، یکپارچگی و حضور در صحنه اقشار مختلف کشور بیشتر نمایان شود.

اقبال شاکری رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه اقدام اخیر آمریکا بر علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همان طور که می‌دانید رژیم تروریست پرور آمریکا بیانیه‌ای علیه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادر کرده است. به همین منظور دانشجویان در اکثر دانشگاه‌های کشور تجمع کردند که اعتراض خود را نسبت به این این اقدام اعلام کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه با این تجمع از سپاه پاسدران انقلاب اسلامی به عنوان نیروی عالی و تعالی و بالنده حمایت کرده و اعلام کردند که یک سپاهی هستند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه سپاه در قلب مردم جای دارد، گفت: 80 میلیون نفر مردم ایران سپاهی هستند. به نظر می‌رسد آمریکا به‌دنبال شکست‌های خود در حوزه های گوناگون مخصوصا بیرون راندنش از منطقه، به‌دنبال انتقام گیری است و تقریبا آخرین تیر ترکش خود را رها کرد که به سنگ خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا با نیروهای انقلابی وارد تقابل اصلی و جدی شده است،‌ تصریح کرد: به اعتقاد من، اقدام اخیر آمریکا فرصت مناسبی برای ماست تا ضمن حمایت از نیروهای سپاه، در جهت اهداف آن‌ها یعنی توسعه و رفاه کشور و حمایت از مظلومان دنیا، حرکت کنیم. انشاالله این اقدام آمریکا مانند باقی کارهایی که تا‌کنون انجام داده است،‌ به عرصه ظهور نمی‌رسد و شکست می‌خورد.

شاکری با اشاره به نقش دانشجویان و تشکل‌ها در زمینه اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران اظهار کرد: به اعتقاد من دانشجویان و تشکل‌های دانشگاهی در درجه اول باید موضع‌گیری داشته باشند تا وحدت، یکپارچگی و حضور در صحنه اقشار مختلف کشور بیشتر نمایان شود. آمریکا نیز با اقداماتی که انجام می‌دهد، قصد دارد میان مردم تفرقه ایجاد کند. در این راستا حضور یکپارچه مردم در اعتراض با این اقدام، منجر به شکست هدف آن‌ها خواهد شد.

وی افزود: مردم بزرگ ما وقتی که مشاهده می‌کنند مراجعی مانند دانشگاهیان، مسئولان و علما وارد این عرصه های می‌شوند، شور و شوق آن‌ها افزایش پیدا می کند و حس عزم ملی را به تصویر می‌کشند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به ضرورت تلاش بیشتر دانشگاهیان در رفع مشکلات کشور گفت: ما باید روی پای خودمان بایستیم و از داشته‌های خودمان استفاده کنیم. در عرصه‌های گوناگون، دانشگاهیان باید به دنبال رفع مشکل و مسائل داخل کشور باشند تا بتوانیم ضمن توجه به دستاوردهای خارج از کشور، با استفاده از منابع داخلی خود پیشرفت کنند. همچنین دانشگاهیان باید بتوانند با اقدامات علمی خود با مواردی مانند تحریم یا اقدام اخیر آمریکا که از کشورهای دیگر اعمال می‌شود، مقابله کنند. نیروهای دانشگاهی نیز لازم است در جهت حل مسائل و مشکلات توسعه و رفاه کشور تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001703

وب گردی

وب گردی