نتایج 97 درصد از آرای انتخابات اسرائیل مشخص شد

با شمارش ۹۷ درصد آرای صندوق‌های رأی، حزب لیکود و ائتلاف راست‌ها موفق شده‌اند بیشترین آرا را از آن خود کنند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «بنیامین نتانیاهو» با حزب «لیکود» در انتخابات پارلمانی این کشور و در رقابتی تنگاتنگ بر ائتلافی به رهبری «بنی گانتس» پیروز شده است و برای پنجمین بار دولت تشکیل خواهد داد.

با شمارش تقریبا تمامی آراء، نمایندگان حزب لیکود نتانیاهو و نیز رقیب اصلی وی یعنی بنی گانتس از ائتلاف آبی و سفید هر کدام توانسته‌اند ۳۵ کرسی را کسب کنند اما نتایج نشان می‌دهد که لیکود و سایر احزاب جناح راستی متحد با نتانیاهو ۶۵ کرسی در پارلمان ۱۲۰ کرسی اسرائیل به دست آورده‌اند.

رقابت نزدیک میان دو حزب اصلی پس از اتمام وقت رأی گیری سه شنبه شب و نظرسنجی‌های پس از انتخابات به عدم قطعیت و تردید منجر شد تا جایی که هم نتانیاهو و هم گانتس مدعی پیروزی پس از اعلام نتایج اولیه شدند.

تا کنون هیچ حزبی نتوانسته اکثریت کرسی‌های پارلمان اسرائیل را از آن خود کند و این رژیم همیشه دولتی ائتلافی داشته است.

رقیب نتانیاهو، «بنی گانتسم ۵۹ ساله بود که ۱۰ سال از وی جوانتر است. آقای گانتس پس از نظرسنجی روز گذشته که وی را برتر نشان می‌داد اعلام پیروزی کرده بود.

به این ترتیب اگر نتانیاهو این بار نیز موفق به تشکیل دولت شود، او نخست وزیری خواهد بود که بیشتر از هر کس در این مقام باقی مانده است. وی از سال ۲۰۰۹ میلادی پیوسته در کانون دولت اسرائیل بوده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1001706

وب گردی

وب گردی