دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، ترمز ضد‌قفل تولید می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به صنعت خودرو سازی کشور ورود پیدا کرده و در زمینه ارتباط با صنعت، تبادلاتی با شرکت‌‌های خودرو‌سازی داخل در تولید ترمز ضد قفل یا ای‌بی‌اس داشته است.

عزیز جوان‌‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه در رونق تولید کشور و برنامه واحدهای مختلف استان در تحقق این امر گفت: رونق تولید در شرایطی اتفاق می‌افتد که مشکلات مراکز تولیدی ما در داخل کشور حل شود تا بتوانیم بی‌نیاز از دیگر کشورها در تولید محصولات مختلف به خودکفایی برسیم. رسیدن به این مرحله در سایه توسعه و گسترش تولیدات دانش بنیان است که تحقق این امر در همکاری متقابل صنعت با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: یکی از وظایف دانشگاه‌‌ها در کنار همراهی با صنعت در رونق تولید داخلی کشور، فرهنگ‌‌سازی در زمینه توجه به خرید کالای ایرانی است تا دانشگاهیان به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه، این باور را در راستای تحقق رونق تولید، میان سایر افراد جامعه نیز نهادینه کنند؛ به این ترتیب، زمینه مناسبی برای گسترش حمایت از کالای ایرانی فراهم خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی درباره توجه به شرکت‌‌های دانش بنیان برای توسعه رونق تولید در کشور، خاطر نشان کرد: دانشگاه‌‌ها همواره می‌‌توانند کنار تولید حضور داشته باشند تا صنعت کشور از مونتاژ محور بودن فاصله بگیرد و به یک صنعت نوآورانه تبدیل شود؛ این نوآوری را شرکت‌‌های دانش‌‌‌بنیان وابسته به دانشگاه‌‌ها می‌‌‌توانند رقم بزنند.

جوان‌‌پور یادآور شد: در مراکز رشد دانشگاه آزاد، شرکت‌های دانش‌‌بنیان فعالیت‌‌های گسترده‌‌ای دارند که محصولات آنها نیز به مرحله تجاری سازی رسیده است. درصددیم تا در کلیه واحدهای استان آذربایجان شرقی شرکت‌‌‌های دانش‌‌بنیان را برای تولید محصولات داخلی گسترش دهیم تا در مسیر تحقق شعار سال و مطالبات مقام معظم رهبری با گام‌‌های استوار حرکت کرده و نام دانشگاه آزاد را بر بلندای ایران طنین‌‌انداز کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: واحد تبریز به صنعت خودرو سازی کشور ورود پیدا کرده و در زمینه ارتباط با صنعت، تبادلاتی با شرکت‌‌های خودرو‌سازی داخل در تولید ترمز ضد قفل یا ای‌بی‌اس داشته است. با توجه به گسترش ارتباط با صنایع مختلف در واحدهای دانشگاهی سطح استان، بدون تردید در سال جاری دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی حضور گسترده‌‌ای در تولید داخلی خواهد داشت.

خبرنگار: ندا فراهانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1001715

وب گردی

وب گردی