تجمع اعتراضی استادان و کارکنان پردیس مرکزی دانشگاه فرهنگیان تهران+ عکس

استادان و کارکنان پردیس دانشگاه‌های فرهنگیان تهران ظهر امروز در اعتراض به اقدام خصمانه آمریکا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، استادان و کارکنان پردیس دانشگاه های فرهنگیان تهران، ظهر امروز قبل از اقامه نماز ظهر و عصر در اعتراض به اقدام خصمانه و اسلام ستیزانه آمریکا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی و همچنین حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل مسجد ساختمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند.

شایان ذکر است که همزمان با این تجمع، دانشجویان، استادان و کارکنان پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور نیز در اعتراض به این تصمیم، تجمع کردند.

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیز در واکنش به اقدام اخیر آمریکا نیز بیانیه ای صادر کرد که در بخشی از این بیانیه آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یکی از رویش های برآمده از بطن حقیقت اسلام ناب است، امروز قسمی از نیروی کارآمد جمهوری اسلامی ایران است که در طول چهل سال شکوهمند انقلاب با تمام وجود از اصول، ارزش‌ها و دستاوردهای اسلامی، پاسداری کرده و علاوه بر حفظ امنیت و مسائل دفاعی، در عرصه‌های دیگری همچون سازندگی، عمران، خدمت‌رسانی به محرومان، مسائل فرهنگی و هنری و تولید فکر انقلابی، نقش‌آفرینی کرده و براساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی وظیفه نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن را دارد و مصداق این جمله رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) قرار گرفته است که فرمودند: «سپاه، شجره‌ی طیبه‌ای است که از هویت آن، ایمان و حرکت انقلابی و جهادی می‌تراود و حفظ کشور و انقلاب نیز منوط به استمرار این عناصر مهم است».

مضحک و عجیب است که بزرگ‌ترین دولت تروریستی و حامی تروریست در دنیا، یک نیروی رسمی نظامی کشوری را که سالهاست عامل امنیت کشورهای منطقه در مقابل حملات ظالمانه صهیونیست‌ها و تروریست‌های پلید داعشی است، تروریست نامیده است. این اقدام ابلهانه نه تنها مصداق نقض فاحش حقوق‌های بین الملل است بلکه بی اعتنایی به ادعاهای پوچ حقوق بشر وصلح جهانی‌ست.

ما دانشجومعلمان، ضمن محکوم کردن این اقدام ستیزه جویانه اعلام می‌کنیم که موضوع و حقیقت پاسداری از این انقلاب جهان شمول و دستاوردهای آن، نه فقط در یک سازمان که در وجود همه ما و آزادی‌خواهان جهان جاری است و لذا با تمام توان و تا آخرین قطره ی خون در پیشبرد آرمان‌های انقلاب به تربیت جوانان شجاع و انقلابی و استکبارستیز پرداخته و برای از بین بردن آن جرثومه فساد و تروریست جهانی و رساندن این پرچم الهی به دست صاحب آن، بقیه الله الاعظم(عج)، از هیچ کوششی دست بر نمی دارد و مصمم تر از گذشته به سلوک پاسداری در راه خدا ادامه خواهیم داد.

خنیفر: بخشی از جنگ‌های امروز، فکری و تکنولوژیک است

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان در تجمع دانشجویان و استادان دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: بخشی از جنگ های امروز، جنگ های فکری و تکنولوژیک است و دانشگاهیان به عنوان نماد فکری جامعه و به عنوان انسان‌های دوراندیش جامعه باید حضور مؤثر داشته باشند.

وی ادامه داد: همین حضور دانشگاهیان، یک نوع وزن‌کشی سیاسی و اعلام موجودیت است. اگر دانشگاه ها حضورشان را به نمایش بگذارند، دشمن حساب دیگری خواهد کرد و از این نوع حرکت ها، دست برخواهد داشت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به دلایل این اتفاق تصریح کرد: وقتی اندیشه یک جامعه در برابر یک سری حرکات مذبوحانه، قد علم می کند، حساب کار دست دشمن می آید.

خنیفر با تأکید بر هوشیاری دانشگاهیان فرهنگیان خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان، «مگا یونیورسیتی» (دانشگاه بسیار بزرگ) بوده و شمول ما تمام 31 استان کشور است. محصول ما در کل مدارس، جلوه می کند که 14.5 میلیون دانش آموز از تمام خانواده ها را شامل می شود.

وی در پایان گفت: به نحوی که اغراق‌آمیز هم نیست، می توان گفت دانشگاه فرهنگیان با همه ملت ایران به صورت سلولی و شبکه ای سر و کار دارد؛ از طریق معلم به دانش آموز و از طریق دانش آموز به خانواده و جامعه؛ بنابراین حضور ما، حضوری ملی در جهت آرمان ملی است که به آن افتخار می کنیم.

همچنین در ادامه این مراسم، یکی از کارکنان دانشگاه فرهنگیان بیانیه بسیج اساتید و کارکنان این دانشگاه را که در حمایت از اقدام شورای عالی امنیت ملی کشور در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادر شده بود، قرائت کرد که در بخشی از آن آمده است: بسیج اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان ضمن محکومیت قاطع عمل مذبوحانه دولت امریکا آن را نشانگر عمق کینه ورزی، سفاهت و جهالت آنان می داند. آمریکا، رژیم صهیونیستی و ایادی آنان در منطقه باید بدانند که خباثت های ایشان علیه انقلاب اسلامی راه به جایی نخواهد برد و به فرموده رهبرانقلاب این نیرنگ و کید آن ها به خود ایشان بازخواهد گشت و آمریکا در حال حرکت به سمت حضیض و افول است. دشمنان بدانند برخلاف تصور آنها اقتدار انقلاب اسلامی به خاطر ایستادگی و فداکاری مردم ایران است و بدون تردید این انقلاب به پیش خواهد رفت.

ما درکنار همه اقدامات صورت گرفته و در خصوص مقابله همه جانبه حقوقی، سیاسی و بین المللی نقش خود را در حمایت از این اقدام و پاسداشت رشادت های غیور مردان ایرانی بیش از پیش تشخیص داده و در نشر این فرهنگ غنی انقلابی با الگوگیری از عمل مومنانه اولیای الهی، امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) درمیان دانشجو معلمان گام برخواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001725

وب گردی

وب گردی