بطحایی: سپاه، سردمدار مبارزه با تروریسم در ایران و کشورهای منطقه است

وزیر آموزش و پرورش با محکوم کردن تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر قرار دادن سپاه در لیست نیروهای تروریستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سردمدار مبارزه با تروریسم در ایران و کشورهای منطقه دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌ و پرورش، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت محکوم کردن اقدام دولت آمریکا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نمازخانه ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با تبریک ایام شعبانیه به نقش فداکاری نیروهای سپاه در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار کرد: در ورود به چهلمین سال پیروزی انقلاب می‌توانیم سرافرازانه از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی که با کمک و از خودگذشتگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست آمده صحبت کنیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در مسیر تکمیل و تعالی خود همیشه در معرض دشمنی‌ها و شرارت‌های دشمنان خود قرار داشت، اما مهم‌ترین ویژگی دشمنان امروز این است که در هیچ دوره‌ای دشمنی کشورهایی مانند آمریکا و اسرائیل به مانند امروز عیان و آشکار نبوده است. اگر روزی منافقین و صدام با پشتیبانی آمریکا و اسرائیل علیه ایران دست به جنایت می‌زدند، امروز شمشیر دشمنی آمریکا از رو بسته شده است و با وقاحت می‌گوید که هدفش براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر آموزش‌ و پرورش جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران را یکی از نشانه‌های دشمنی واضح آمریکا و اسرائیل علیه نظام و مردم دانست و گفت: شواهد نشان می‌دهد که همه تصمیمات ضدایرانی آمریکا توسط رژیم ناجوانمرد و غاصب صهیونیستی به آمریکا دیکته می‌شود.

وی افزود: کار خبیثانه آمریکا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به تعبیر خود در لیست تروریست‌ها قرار داد کار امروز و دیروز نیست، سال‌هاست که سپاه و فرماندهان آن در این فهرست قرار دارند و آثار اقتصادی این تصمیم خبیثانه چندان قابل توجه نیست، چیزی که مدنظر آمریکا است آثار روانی و تبیلغاتی این تصمیم است؛ اما مردم ما همیشه در مقابل چنین دشمنی‌هایی همدلی و همبستگی پیدا می‌کنند.

بطحایی در ادامه گفت: علت این تصمیم آمریکا این است که سپاه سردمدار مبارزه با تروریسم در ایران و کشورهای منطقه است و در مقابل منش تروریست‌پروری آمریکا و اسرائیل ایستاده و همه نقشه‌های آن‌ها را برملا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا این تصمیم احمقانه را زمانی اتخاذ کرد که مردم و همه ملت‌های جهان تلاش‌ها و فداکاری‌های نیروهای سپاه را در جریان سیل اخیر با چشم دیدند، شاید اگر آمریکا این تصمیم را در دو ماه آینده می‌گرفت اثرات تبلیغاتی و روانی آن بیشتر بود اما از آنجایی که دشمنان ما را گُنگ و احمق قرار داده است در ایامی این تصمیم را گرفت که سپاه پاسداران در گِل و لای و خرابی‌های سیل اخیر به مردم خدمت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش به توئیت نخست‌وزیر اسرائیل و تشکر از آمریکا بابت قرار دادن سپاه در لیست نیروهای تروریستی اشاره کرد و گفت: آن‌ها کاملاً اعتراف کردند که این تصمیم با فشار اسرائیل گرفته شده است و آمریکا این تصمیم را در جهت تبلیغات و کمک به نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات اسرائیل گرفته است.

بطحایی در پایان تصریح کرد: این تصمیم آمریکا برای کسانی که به عملکرد سپاه انتقاد داشتند تردید ایجاد کرد که این انتقادات درست نبودند یعنی این تصمیم علیه خود آمریکا شد. امروز کل جمعیت 80 میلیونی کشور پاسدار هستند و روش و منش پاسداران را دنبال می‌کنند. تحریم سپاه و تروریست خواندن آن به این معنی است که همه مردم ایران در این فهرست قرار دارند و باید همه مردم ایران را تحریم کنند، مردم ما هیچ‌وقت فدارکاری‌های نیروهای سپاه را در دوران‌های سخت کشور فراموش نخواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001764

وب گردی

وب گردی