دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی مناطق سیل‌زده، قرارگاه جهادی مُعین مستقر کرده است

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد به منظور ارائه خدمات رسانی بهتر، جلوگیری از فوت وقت و ایجاد هماهنگی‌های لازم در تمامی مناطق سیل‌زده، قرارگاه جهادی مُعین مستقر کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بعدازظهر امروز بیژن رنجبر در جلسه قرارگاه جهادی استان خوزستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با اشاره به برکات بسیار بارندگی‌های اخیر در کشور گفت: در کنار برکات بسیاری که از بارندگی‌های اخیر در سراسر کشور به ثمر آمده است، خساراتی نیز به بار نشسته که باید به‌درستی مدیریت شود. دانشگاه آزاد اسلامی نیز در همین راستا برای کمک‌رسانی به هم‌وطنان مناطق سیل‌زده از روزهای اول پیشگام شده است.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ملت ایران در شرایط سختی به پای یکدیگر می‌ایستند، ادامه داد: در طی هفته‌های گذشته با گسیل نیروهای جهادی از اقصی نقاط کشور به مناطق سیل‌زده مواجه هستیم که این نشان از میهن‌دوستی و مردم‌دوستی مردم شریف ایران است. روحیه بسیجی در میان جوانان منطقه موج می‌زند.

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فرمان عمومی رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده اظهار کرد: در ابتدای تشکیل قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ملاحظات مالی و هزینه‌کردهای این قرارگاه، مجوزهای شرعی لازم برای این تشکیلات از حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه اخذ شد.

رنجبر افزود: اقدامات انجام گرفته از سوی دانشگاه آزاد اسلامی از بدو وقوع سیل در کشور در روزهای ابتدایی سال مورد توجه و تقدیر مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان سپاه و بسیج قرار گرفته است.

وی با اشاره به حضور مداوم مدیران دانشگاه آزاد در مناطق سیل‌زده استان خوزستان تصریح کرد: کمک‌های دانشگاه آزاد اسلامی از نوع تجهیزات و نیروهای انسانی از جمله کارکنان و دانشجویان به تمام مناطق سیل‌زده استان گسیل شده است و تا لحظه آخر و رفع تمام مشکلات منطقه این فعالیت‌های این قرارگاه تداوم خواهد داشت.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی برای جلوگیری از فوت وقت و ایجاد هماهنگی‌های لازم در تمامی مناطق سیل‌زده، قرارگاه جهادی مُعین مستقر کرده است و از این‌رو هیچ اقدام بی‌ثمر و بی‌نتیجه‌ای صورت نمی‌گیرد.

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی مناطق سیل‌زده کشور بیان کرد: بعد از اتمام مأموریت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل‌زده استان لرستان، امکانات و تجهیزات دانشگاه به استان خوزستان منتقل خواهد شد. در درجه نخست هدایت جریان آب در مناطق سیل‌زده استان خوزستان باید مورد توجه گروه‌های جهادی و کمک‌رسان قرار گیرد.

رنجبر تصریح کرد: واحدهای دانشگاهی استان و همچنین واحدهای دانشگاهی استان‌های هم‌جوار باید در رفع نیازها و مشکلات مناطق سیل‌زده استان خوزستان اهتمام کافی داشته باشند و تمامی امکانات زیرساختی را به مناطق برای کمک‌رسانی ارسال کنند.

وی با اشاره به رشادت‌های مردم استان خوزستان در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ملت ایران مدیون مجاهدت‌های مردم خوزستان هستند و به‌موجب این دین، همه دستگاه‌های اجرایی باید در کمک‌رسانی به این منطقه پیش‌قدم باشند.

رنجبر در پایان با اشاره به بررسی‌های میدانی و احصای نیازهای مردم سیل‌زده استان خوزستان عنوان کرد، اقلام و لوازم بهداشتی، استقرار تیم‌های پزشکی و روان‌شناسی در اردوگاه‌های مردم سیل‌زده و ارسال آمبولانس و استقرار آن در این اردوگاه‌ها از سوی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری و در منطقه تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001819

وب گردی

وب گردی