نرخ جدید کرایه حمل و نقل عمومی تهران چقدر است؟

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد درصد افزایش نرخ کرایه های حمل ونقل عمومی توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی کرونی در مورد سخنان متفاوت مسئولان شهری و فرمانداری در خصوص درصد محاسبه نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی گفت: برای اولین بار در لایحه بودجه 98، جدول نرخ کرایه ها در قالب تبصره های بودجه آمد که در زمان بررسی بودجه؛ نرخ کرایه ها نیز به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه تصویب شد که شهرداری می تواند معادل حداکثر نرخ تورم اعلامی در پایان سال 97، نسبت به افزایش نرخ کرایه ها اقدام کند گفت: فرمانداری تهران نیز لایحه بودجه مصوب شورا را بررسی کرد و ایرادی به این بند وارد ندانست چراکه در لیست ایرادات مصوبه بودجه به این موضوع اشاره نکرد و سقفی هم برای افزایش نرخ کرایه لحاظ نکردند.

کرونی با بیان اینکه در تبصره افزایش نرخ کرایه ها، هیچ عددی اعلام نشده و تنها مقرر شد براساس نرخ تورم، کرایه‌ها محاسبه شود، ادامه داد: شهرداری تهران نرخ تورم را از مرکز آمار استعلام کرده و حالا منتظر اعلام نهایی هستیم تا کرایه ها براساس آن محاسبه شود.

گفتنی است، پیش از این مسئولان شهری اعلام کرده بودند که نرخ کرایه ها براساس نرخ تورم پایان سال 97، اعلامی از سوی مرکز آمار محاسبه خواهد شد اما غلامحسین آرام معاون فرماندار تهران گفت که شهرداری می‌تواند حداکثر ۲۰ درصد کرایه حمل و نقل عمومی را در سال ۹۸ افزایش دهد.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1001833

وب گردی

وب گردی