لزوم تغییر سرفصل‌های درسی در دانشگاه‌ها به سمت شیوه‌های عملی و کارگاهی

امام جمعه اراک گفت: سرفصل‌های درسی در دانشگاه‌ها باید از روش‌های تئوری به سمت شیوه‌های عملی و کارگاهی تغییر کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اراک، علیرضا منظری‌توکلی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک دیدار کردند.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در این دیدار گفت: سرفصل‌های درسی در دانشگاه‌ها باید از روش‌های تئوری به سمت شیوه‌های عملی و کارگاهی تغییر کند؛ چراکه انتقال دوره آموزش به کارگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی موجب می‌شود که علم‌آموز با تجربه عملی در جریان تولید به کارآفرینی دست یابد.

وی ادامه داد: تربیت دانش‌آموختگان دانشگاهی بر اساس نیازهای روز جامعه و صنایع، انتقال دستاوردهای دانشگاهی به صنایع و بهره‌گیری از ظرفیت صنایع در راستای تحقیق و پژوهش در واحدهای علمی، کلید پیشرفت کشور است.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها به‌عنوان نماینده افکار نسل جوان نقش مهمی در توسعه و آبادانی کشور دارند که باید از این ظرفیت‌های ارزشمند به‌خوبی استفاده کرد.

دری‌نجف‌آبادی در ادامه متذکر شد: تمام ظرفیت علمی، پژوهشی و تخصصی در دانشگاه‌های کشور باید در راستای توسعه و آبادانی کشور و در نهایت صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند، نقش این دانشگاه در اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی برجسته‌تر از دیگر مراکز علمی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: دانشگاه‌ها در صورتی می‌توانند در احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی و همچنین در مسائل اقتصادی و تولیدی نقش‌آفرین باشند که فعالیتی هدفمند و قانونمند داشته باشند و مسائل علمی و پژوهشی در این مراکز باید بر اساس اصول و مبانی کاربردی تدوین شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001911

وب گردی

وب گردی