نشانه‌های پارگی رباط شانه/ ارائه تازه‌ ترین روش تشخیص بیماری‌های ارتوپدی و تروما

دبیر اجرایی کنگره منطقه‌ای ارتوپدی جنوب کشور با اشاره به نشانه‌های پارگی رباط شانه و بیماری های مفاصل و مهره ها، گفت: ضعف رباط شانه‌ها، ورزش نکردن و  سن بالا از دلایل ابتلا به این بیماری‌ست.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مسعود حیدرنژاد در آستانه برگزاری کنگره منطقه‌ای ارتوپدی جنوب کشور درباره پارگی رباط شانه، گفت: پارگی رباط شانه معمولاً با نشانه‌هایی همچون درد شبانه شانه بروز می‌کند.
وی افزود: درد شانه این افراد معمولاً موقع خوابیدن شدیدتر می‌شود؛ همچنین انجام کار سنگین و استفاده بیش از حد از شانه‌ها، حرکات مختلف می‌تواند سبب بروز این مشکل شود؛ حتی ضعف رباط شانه‌ها، ورزش نکردن و سن بالا از دیگر دلایل ابتلا به این بیماری است.
این متخصص ارتوپدی با بیان اینکه تشخیص پارگی رباط شانه توسط MRI صورت می‌گیرد، گفت: در گذشته برای درمان بیماران از روش‌های جراحی باز استفاده می‌شد در صورتی که امروزه بنابر آسیبی که صورت گرفته از روش‌های غیر تهاجمی و ارتروسکوپی استفاده می‌شود که در این روش ها نیاز به باز کردن شانه بیمار نیست و مشکلات مربوطه مفصل های اطراف و چسبندگی‌های شانه و ... را نیز رفع می‌کند.


حیدرنژاد گفت: همایش سه روزه تازه‌های تشخیص ارتوپدی و تروما از ۲۸ تا ۳۰ فروردین سال جاری در یزد برگزار می‌شود که حدود ۲۰۰ نفر در این همایش شرکت کرده و ۶۳ سخنران درباره مطالب مختلف ارتوپدی، تروما و تازه‌های تشخیص به بحث و گفت و گو می‌پردازند همچنین پنل پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد.
گفتنی است؛ کنگره منطقه‌ای ارتوپدی جنوب و مرکز کشور مرتبط با استان‌های یزد، اصفهان، فارس، کرمان، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر است؛ همچنین علاقه‌مندان سایر استان‌ها از جمله تهران و ... در صورت تمایل می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001955

وب گردی

وب گردی