برگزاری کارگاه آموزشی ارتقای مرتبه علمی ویژه اعضای هیات علمی در واحد تهران مرکزی

کارگاه آموزشی ارتقای مرتبه علمی ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با هدف افزایش سطح آگاهی اعضای هیات علمی از مفاد آیین نامه ارتقاء مرتبه اعضای هیات علمی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد تهران مرکزی، آقامیری رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی در این کارگاه با بیان اینکه وجود اعضاء هیات علمی متخصص وپیشرو در دانش هویت وسرمایه هر دانشگاه ست گفت: در حال حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی همه ابزار و شرایط برای مطالعات علمی و تحقیقات پژوهش فراهم است. و تلاش ما برای ارتقاء مرتبه علمی اعضاء هیات علمی در الویت امور آموزشی قرار دارد.

وی افزود: درصدد هستیم هرم اعضاء هیات علمی را نیز تغییر دهیم و دانشگاه در این خصوص هر گونه پیشنهاد و نظر استادان متخصص را با هدف تسریع در امور مربوطه در چارچوب قوانین سازمان بررسی خواهد کرد.

در ادامه محمد سپهری معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران مرکزی در سخنانی هدف از برگزاری این کارگاه را نحوه آشنایی و آگاهی اعضاء هیات علمی واحدتهران مرکزی در خصوص آئین نامه مربوط به ارتقاء مرتبه اعضا هیات علمی برشمرد و گفت: واحدتهران مرکزی با داشتن یکهزار عضو هیات علمی که حدود 600 نفر از آن در مرتبه دانشیاری دارند در سالی که گذشت فقط 4 نفر ارتقا یافتند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد تا برگزاری این کارگاه ها در روند ارتقاء اعضاء هیات علمی تاثیرگذار باشد.

علی ایران منش عضو هیات ممیزه دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه در سخنانی اظهار داشت: از نظر تعداد اعضاء هیات علمی در دانشگاهها تفاوت وجود دارد ولی در خصوص ارزیابی ارتقاء اعضاء هیات علمی و همچنین هرم اعضاء هیات علمی هیچ تفاوتی بین دانشگاههای دولتی، آزاد و پیام نور وجود ندارد و آیین نامه ها برای همه یکسان است.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت های علمی باید هدفمند، کاربردی و در راستای رفع نیاز جامعه باشد،افزود: فعالیت های علمی و پژوهشی هر عضو هیات در گروه آموزشی که فعالیت می نماید باید باشد در غیر اینصورت پذیرفته نخواهد شد.

در بخش دیگر این کارگاه، اعضاء هیات علمی واحدتهران مرکزی سوالات و ابهامات خود را در خصوص مقالات، نشریات، تالیفات، فرصت های مطالعاتی و غیره مطرح کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002005

وب گردی

وب گردی