تولد نوزادان در مناطق سیل زده استان خوزستان در ایستگاه سلامت دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، گفت: واحدهای دانشگاه آزاد استان خوزستان، ایستگاه سلامتی در نقاط سیل‌زده استان برپا کردند و دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد خوزستان با حضور در این نقاط نوزادان بسیاری را متولد کردند.

حجت‌الاسلام فرج‌اله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره وضعیت واحدهای دانشگاه آزاد در این استان و چگونگی خدمت رسانی به سیل زدگان گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید در استان خوزستان، ادامه فعالیت مراکز مختلف دولتی و دانشگاهی بنابر اعلام استانداری است و هنوز تعطیلی کلی اعلام نشده است؛ اما کلاس‌های واحد اهواز، سوسنگرد و شوش نه به دلیل بارش بلکه به‌خاطر آسیب‌‌هایی که این واحدها در مجاورت رودخانه‌‌ها ممکن است ببینند تا روز دوشنبه 26 فروردین‌‌ماه تعطیل اعلام شده است و از سه‌شنبه فعالیت خود را آغاز می‌کنند، سایر واحدهای دانشگاهی سطح استان هم فعال هستند.

وی درباره نحوه امداد رسانی واحدهای دانشگاه آزاد استان خوزستان به سیل زدگان این استان افزود: یک قرارگاه جهادی در دانشگاه آزاد استان خوزستان تشکیل و مرکز قرارگاه در واحد اهواز تعیین شده است که یک ستاد اصلی متشکل از 8 نفر دارند و یکسری مقرها در نواحی مختلف مستقر شدند تا در پیشگیری از بروز سیل و خدمات رسانی ایفای نقش کنند.

براتی در خصوص نحوه امداد‌‌رسانی در واحدهای دانشگاه آزاد خوزستان متذکر شد: از تمام واحدهای سراسر کشور، امکانات بسیاری به دانشگاه آزاد استان خوزستان ارسال شده، از جمله 4 آمبولانس از تهران به واحدهای استان ارسال شده و خدمات‌‌‌‌رسانی پزشکی هم در قرارگاه‌های فرعی واحدهای دانشگاه آزاد در سطح استان در حال انجام است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان یادآور شد: در واحد علوم و تحقیقات اهواز روزانه 2 هزار پرس غذای گرم برای سیل‌زدگان تهیه و ارسال می‌شود.

وی درباره وضعیت واحدهای دانشگاه آزاد خوزستان، تاکید کرد: هیچ یک از واحدهای سطح استان خوزستان، آسیب جدی ندیدند و کلیه مسئولان در تلاشند تا از ورود آب به داخل شهر جلوگیری شود و بیشتر واحدهای موجود در دشت آزادگان در معرض آسیب هستند.

براتی در پایان متذکر شد: واحدهای دانشگاه آزاد استان خوزستان، ایستگاه سلامتی در نقاط سیل‌زده استان برپا کردند و دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد خوزستان با حضور در این نقاط نوزادان بسیاری را متولد کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002008

وب گردی

وب گردی