جریان دانشجویی نباید شتاب زده در خصوص شعار سال موضع گیری کند

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: جریان دانشجویی نباید شتاب‌زده در خصوص شعار سال موضع گیری کند؛ بلکه با مطالعه، کنکاش و تفکر به ایده پردازی باید برای افزایش رونق اقتصادی گام بردارد.

علی دهقان دبیر دفتر تحکیم وحدت در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۸ با عنوان «رونق تولید» اظهار داشت : نکته قابل تامل درباره شعار سال جدید تاکید مقام معظم رهبری بر شناسایی ظرفیت های داخلی و به کارگیری آنهاست.

وی تکیه بر ظرفیت های داخلی را مساوی با خودباوری دانست و گفت: تکیه بر ظرفیت‌های داخلی از منظر مقام معظم رهبری به این گونه است که از طرفی بر خلاف همه تحلیل‌ها سال ۹۸ را سال فرصت ها می‌دانند و از طرف دیگر، تولیدکننده‌های داخلی را در هر سطحی که فعال هستند، به افزایش فعالیت و‌ بالا بردن سطح کیفی سفارش می‌کنند.

دبیر دفتر تحکیم وحدت افزود: قبل از آغاز بررسی، تحلیل و اجرایی کردن شعار امسال توسط جریان دانشجویی، ابتدا باید جایگاه و نسبتی که جریان دانشجویی در بحث تحقق رونق اقتصادی دارد، مشخص شود و براساس آنان تشکل های دانشجویی برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت انجام دهند.

وی ادامه داد: جریان دانشجویی نباید شتاب زده در خصوص شعار امسال موضع گیری کند، بلکه با مطالعه، کنکاش و تفکر به ایده پردازی برای افزایش رونق اقتصادی گام بردارد.

دهقان با تاکید بر نقش مجلس شورای اسلامی در اجرایی کردن شعار امسال، اظهار داشت : مجلس به واسطه وظیفه نظارتی که بر قوانین کشور دارد، با تصویب قوانینی در حمایت از ایجاد و رونق بخشیدن به تولیدات داخلی نقش حائز اهمیتی دارد.

این فعال دانشجویی اذعان کرد: جریان دانشجوی از مجلس انتظار دارد که در سال 98 به صورت گسترده تر در خصوص رونق تولید و مباحث مربوط به آن فعالیت کند و در قالب نظارت پیگیر عملکرد بر قوانین حمایتی از تولید کننده ایرانی باشد.

وی به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98 اشاره کرد و گفت: برگزاری انتخابات مجلس در ماه های انتهای سال جاری، یعنی اتمام عملکرد نمایندگان مجلس دهم که جریان دانشجویی باید کارنامه چهار ساله نمایندگان مجلس دهم را بررسی کند به خصوص کمیسیون های مرتبط با بند تولید داخلی که چه نقش و چقدر کارآرایی داشتند، بررسی شود تا نواقص برای برطرف شود.

دهقان خواستار نقش نظارتی بیشتر مجلس شورای اسلامی شد و تاکید کرد: مباحث مسکن و خودرو، از جمله مواردی هستند که در حوزه وضعیت معیشت مردم و رونق تولید در سال 98 نقش پررنگ تری به خود خواهد گرفت.

دبیر دفتر تحکیم وحدت خاطر نشان کرد: رونق اقتصادی توام با رونق تولید ممکل یکدیگر هستند، برخی از صاحبنظران معتقد هستند باید امکانات لازم در اختیار تولید کننده قرار بگیرد و نیز باید حجم کار و کیفیت تولید را بالاتر ببرند، تا رونق اقتصادی رخ دهد و چرخه اقتصادی سالم شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه نیز باید جلوی سوداگران در بازار را بگیرد و نبود اخلالگران اقتصادی باعث سالم سازی فضای اقتصادی کشور خواهد شد که این خود مسئله مهمی است که دستگاه قضا در این خصوص به هیچ عنوان نباید عقب نشینی کند.

دهقان اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم را از وظایف دیگر جریان دانشجویی دانست و گفت: اگر دولت و مجلس عملکرد ضعیفی در جهت اقتصادی دارند باید به مردم توسط تشکل های دانشجویی اطلاع داده شود. همچنین دولت باید نسبت به مسائل اقتصادی شفاف سازی کند تا مردم امیدوار باشند که از ظرفیت ها و فرصت های داخلی نهایت استفاده خواهد شد که این خود در راستای خودباوری و امیدآفرینی بسیار مهم است.

مریم شمسایی نیا

انتهای پیام/

کد خبر: 1002013

وب گردی

وب گردی