راه‌اندازی مدرسه تخصصی ورزش در تابستان/ دانشگاه آزاد پیشقدم در استعداد‌یابی

دانشگاه آزاد اسلامی به‌زودی مدارس تخصصی ورزش را با مشارکت سما برای تابستان راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجمع مدیران تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی امروز ( یک شنبه 25فروردین) با حضور 34 نماینده در سازمان مرکزی به مدت دو روز برگزار می شود و قرار است در این نشست درباره راه‌اندازی مدرسه تخصصی ورزش مختص تابستان در دانشگاه آزاد بحث و گفت‌و‌گو شود.

با توجه به اهدافی که مدیران دانشگاه آزاد اسلامی مد نظر دارند قطعا با راه‌اندازی مدارس تخصصی و مهارتی استعداد دانشجویان و دانش آموزان شکوفا خواهد شد.

مدارس و آکادمی های تخصصی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت سما راه اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی مدارس تخصصی ورزش در واحد های دانشگاه آزاد

اولویت اول مدارس تخصصی ورزش راهاندازی رشته های ورزشی است که شاید کم‌تر به آنها بها داده شده است. به همین خاطر در جلسه مدیران تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی قرار است واحد‌ها در راستای توانایی و امکاناتی که دارند برای ایجاد این مدارس اعلام آمادگی کنند.

تمامی واحد‌ها در حوزه های مختلف اگر برنامه های داشته باشند زیر نظر تربیت بدنی سازمان مرکزی بررسی و ایجاد خواهد شد.

از سوی دیگراین برنامه مختص سازمان مرکزی نبوده و قرار است در سطح کشور مدارس مختلف ورزشی راه اندازی شود تا از پایه دانش آموزان رشد کرده و وارد لیگ های حرفه ای شوند.

مدرک معتبر برای دانشجویان

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این مدارس با همکاری فدراسیون‌های ورزشی دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند و دانشجویان با شرکت در این دوره‌ها، مدارک مرتبط با همان دوره را از فدراسیون های مدنظر دریافت خواهند کرد.

در حال حاضر رشته هایی نظیر فوتبال، تنیس روی میز، بدمینتون، والیبال، فوتسال و رشته های دیگر در اولویت قرار دارد و دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام فراخوان کسانی که علاقه مند به حضور در این دوره ها هستند را ثبت نام می کنند.

تدوین تقویم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی

همچنین در این جلسه تقویم ورزشی سال 98 دانشگاه آزاد اسلامی در 31 استان با حضور مدیران تدوین خواهد شد تا برای ثبت رویداد های ورزشی تمامی واحد ها با سازمان مرکزی تبادل نظر انجام دهند.

دانشگاه آزاد اسلامی برنامه های بیشتری در بخش ورزش خواهد داشت تا در سال جدید رویداد‌های مهم زیادی برگزار شود.

در سال گذشته 521 رویداد ورزشی درون واحدی و 42 مسابقه قهرمانی کشوری توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

مربیان ملی در مدارس تخصصی

همچنین دانشگاه آزاد درنظر دارد در راستای پرورش استعداد های جوان و باانگیزه در رشته های مختلف از مربیان نام آشنا و در سطح ملی استفاده کند.

به عنوان مثال در رشته فوتبال مربیان سطح یک کشور که در تیم ملی حضور داشتند راهی دانشگاه آزاد اسلامی خواهند شد.

البته دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به بودجه ای که دارد تمام خرج و مخارجش بر اساس اصولی منطقی و هدفمند پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002046

وب گردی

وب گردی