برنامه دولت ونزوئلا برای افزایش نیروهای شبه نظامی

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در طی پیامی اعلام کرد نیروهای شبه نظامی حامی دولت حدود یک میلیون نفر دیگر گسترش پیدا خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا طی پیامی گفت: این کشور تغییراتی در قانون اساسی خود ایجاد خواهد کرد تا شبه‌نظامیان این کشور را در نیروهای مسلح ملی ادغام کند.

مادورو در نطق خود گفت: «چاوز رویای شبه‌نظامی قدرتمند و بزرگی را داشت... این شبه‌نظامیان نیز همچون دیگر مقام‌های نظامی از رتبه و درجه‌های کامل برخوردار خواهند شد».

اوایل ماه جاری میلادی، مادورو گفت که شمار افسران شبه‌نظامی تا دسامبر سال جاری میلادی از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به سه میلیون نفر خواهد رسید.

در عین حال رییس جمهور ونزوئلا این شبه‌نظامیان را تشویق کرد تا بیشتر به تولیدات کشاورزی بپردازند. ونزوئلا در چند ماه گذشته با موضوع کمبود مواد غذایی و دارو درگیر بوده و برخی از آمارها حاکی از آن هستند که بیش از سه میلیون نفر از مردم این کشور در سال‌های اخیر به علت این مشکلات و مسائل اقتصادی مهاجرت کرده‌اند.

مادورو در سخنرانی خطاب به هزاران تن از اعضای نیروی شبه‌نظامی دولتی ونزوئلا که در کاراکاس پایتخت این کشور گردهم آمده بودند، گفت: شما در حالی که سلاح‌هایتان روی دوشتان است باید آماده دفاع از سرزمین پدری و شخم زدن مزارع کشاورزی برای کاشتن بذر محصولات به منظور تولید غذا برای جامعه و مردم باشید.

این در حالی است که تاکنون به رغم تلاش‌های «خوآن گوآیدو»، همچنان رده‌های بالای ارتش و نیروهای مسلح ونزوئلا به رییس جمهور این کشور وفادار باقی مانده‌اند.

با وجود آنکه در حال حاضر برق‌رسانی در شهر کاراکاس به صورت عمده برقرار است، اما دولت مادورو اخیرا اقدام به سهمیه‌بندی توزیع برق برای مابقی خاک ونزوئلا کرده است.

خوآن گوآیدو نیز که مشغول سفرهایی در مناطق دیگر ونزوئلا برای جلب حمایت به خود است، در اظهاراتی در ایالت زولیا، میزبان دومین شهر بزرگ ونزوئلا یعنی ماراکایبو گفت: ما به اینجا آمده‌ایم تا این وضعیت و درد و رنج‌های شما را بررسی کنیم، اما زولیا برخواهد خاست.

انتهای پیام /

کد خبر: 1002104

وب گردی

وب گردی