نیاز مبرم تولیدات دانشجویی به سرمایه‌گذار/  باید تجاری سازی محصولات به دانشجویان آموزش‌ داده شود

کاوه پیشقدم با اشاره به این‌که یکی از کارهای مهم و اساسی برای رونق تولید این است که درس‌ها از حالت تئوری به حالت عملی تبدیل شود، گفت: باید در زمینه تجاری‌سازی محصولات به دانشجویان آموزش‌های لازم داده شود.

محمدکاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با بیان اینکه این دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های متنوعی را در جهت توسعه اقتصادی و رونق تولید در اولویت کاری خود قرار داده است، گفت: این برنامه ها یا به قولی تحقیقات و پژوهش ها بیشتر در حوزه مکانیک، تولید مواد نانو، گیت‌های برقی و تولید برخی از نرم‌افزارهاست؛ چرا که این محصولات نرم‌افزاری مشتریان خاص خود را دارد و در عرصه تولید و فروش محصولات نرم‌افزاری نسبت به سایر محصولات تولیدی راحت‌تر است.

وی، تولید دستگاه نوارپیچ اتوماتیک لوله‌های آب و گاز، ماژول پردازش تصاویر زیر آب، کیت تشخیص بیماران اورژانسی، تولید بتن سبک از ضایعات پلاستیک، تقطیر مولکولی برای تولید مواد نانو و دستگاه پلاسما استرالایزر، تولید دستگاه ویلچر برقی و داشبورد هوشمند خودرو را از دستاوردهای مهم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برشمرد.

در ادامه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز استان فارس تاکید کرد: یکی از کارهای مهم و اساسی برای رونق تولید این است که درس‌ها از حالت تئوری به حالت عملی تبدیل شود؛ همچنین در زمینه تجاری‌سازی محصولات به دانشجویان آموزش‌های لازم داده شود.

وی افزود: در این زمینه ما سعی کردیم به دروس کارآفرینی بیشتر بها دهیم و از استادان مجرب استفاده کنیم؛ اما نیاز به طرح کلی داریم تا به صورت پلن به تمام واحدهای دانشگاهی ارسال شود.

کاوه پیشقدم خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز اکثر پایان نامه‌ها درحوزه آموزشی جنبه اجرایی پیدا کرده است؛ از جمله در بخش آب، محصولات کشاورزی و حقوقی. در مجموع موضوعاتی که به حوزه نرم افزار مرتبط بوده، بیشتر کاربردی شده است. در حوزه های مکانیک و فیزیکی و تولیداتی که نیاز به سرمایه دارد، متاسفانه موفقیت‌های زیادی حاصل نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002107

وب گردی

وب گردی